Det hela uppstod efter att jag hade installerat java... Alltså, programmet som man programmerar i (tror jag..) av misstag.. Och jag tror det krånglade under installationen, för jag märkte inte att jag laddade ned, så jag försökte ladda ned ett annat program... Så det blev en krock; "du kan bara ladda ned en i taget", typ.. Tror jag försökte stänga nedladdningen/installationen, dum som få..
Så jag får ett felmeddelande och en beskrivning på hur jag korrigerar problemet; "sudo dpkg --configure -a to correct the problem"
Jag skriver in exakt samma i terminalen, och datorn jobbar lite.. Till slut så händer ingenting... Det blinkar i terminalen, musen rör sig, men om jag försöker öppna ett fönster elelr stänga något så fryser den direkt.
Provade även att köra apt-get dist-upgrade, men jag visste att det inte skulle gå.. Det var ett tips och jag uppskattar all hjälp.
så här står det:
nocebox@ubuntu:~$ sudo dpkg --configure -a
Ställer in ca -certificates-java (20081028)...
creating /etc/ssl/certs/java/cacerts...
certificate was added to keystore
added certificate cacert.org/cacert.crt
certificate was added to keystore
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!