Citat:
Ursprungligen postat av
korp
Frågan är väl både befogad och intressant, svara på den, om du nu vet, istället för att fjanta.
Det var han som började fjanta genom att framställa Bosnien som något jihadist land. Dumma frågor får dumma svar. Hade han ställt den på ett normalt sätt (som han gjorde nyss) hade jag inte svarat på ett sådant dumt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ongenda
Ja okej, jag överdrev en aning men kan du svara på frågan? Hur ser situationen ut därnere? Enligt en polare finns det allt mer islamister i Bosnien, några har t.om rest till Syrien.
Nu ställde du frågan på ett bättre sätt. Ja 20 stycken personer har rest till Syrien för att kriga om jag minns siffran rätt där de krigade mot Assad.
De senaste undersökningarna visade att det finns cirka 3000 salafister i Bosnien där det finns
cirka 1.8 - 2 miljoner muslimer. Procenten kan du räkna ut själv, de utgör inget hot mot Bosnien. Finns garanterad betydligt fler salafister i Sverige.
Nej BiH håller inte på att bli mer islamistiskt, när några utav dessa 3000 salafister gör något som du länkade till blir det automatiskt kabalik i medierna och man tror att detta är något vanligt i Bosnien. Bosnien är som vilket västerländsk land som helst, det märks speciellt på våra tjejer som börjar(tyvärr) leva samma livsstil som västerländska tjejer, supa och knulla runt varje helg.