2013-06-27, 20:14
Bannlyst
Joooj kemale
Citera
2013-06-27, 21:22
Medlem
lastpasss avatar
Troligtvis kan balkans bäste coach Ćiro Blažević bli tränare för Republiks Srpskas landslag i fotboll

http://www.vecernji.hr/sport/vijesti/ciro-zelim-voditi-reprezentaciju-republike-srpske-clanak-575528

http://www.sport.ba/drugi-pisu/evo-ko-bi-trebao-igrati-za-reprezentaciju-republike-srpske/

Undrar vem som skall träna Herceg-Bosnas landslag....kan det bli Zvonimir Boban tro

https://hr-hr.facebook.com/NogometniSavezHrvatskeRepublikeHercegBosne/info

Blir många nya landslag på Balkan nu.....fattas bara att Vojvodina får eget landslag också
Citera
2013-06-28, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Nej, Banja Luka innehåller ingenting som är intressant för BiH.

Måste erkänna har ingen vidare koll på Bosnien men menar du att det finns inget som federationen är intresserad av i RS? RS utgör väl 51 procent av hela Bosniens yta?
Citera
2013-06-28, 01:21
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Måste erkänna har ingen vidare koll på Bosnien men menar du att det finns inget som federationen är intresserad av i RS? RS utgör väl 51 procent av hela Bosniens yta?
Nej, från början hade de 49 % men nu när Brcko distrikt finns så är det mindre.

Folk har dött för att ha skyddat den delen och många är därifrån plus att det har varit bosniskt i över 800 år så varför skulle vi nu ge bort den delen av vårt land? Serberna fick dick i sig under slutet av kriget och BiH armija kunde gått hela vägen men men...

Rs är bosniskt och om nu serberna hotar Bosnien på något sätt så finns det mängder med bosnier från både diaspora och hemlandet som skulle vilja göra halalkött av serberna. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill se det där.
Citera
2013-06-28, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tvrtko
Nej, från början hade de 49 % men nu när Brcko distrikt finns så är det mindre.

Folk har dött för att ha skyddat den delen och många är därifrån plus att det har varit bosniskt i över 800 år så varför skulle vi nu ge bort den delen av vårt land? Serberna fick dick i sig under slutet av kriget och BiH armija kunde gått hela vägen men men...

Rs är bosniskt och om nu serberna hotar Bosnien på något sätt så finns det mängder med bosnier från både diaspora och hemlandet som skulle vilja göra halalkött av serberna. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill se det där.

Det är det jag menar, att det hade varit intressant tanke att om bara federationen blev ett land och RS ett eget, men varför ska ni släppa en så pass stor yta till terrorister?

Tyvärr så visar serberna att dem beter sig helt ociviliserat och följer inte lagar, paragrafer eller någonting. Samma beteende som serberna i norra Mitrovica.. Enda sättet är att staten med våld påpekar att om man vill leva i ett samhälle får man följa reglerna annars får man jätte gärna flytta till Serbien..
Citera
2013-06-28, 15:16
Bannlyst
Muhammedanerna kommer säkert radikaliseras där med tiden.
Citera
2013-06-28, 15:34
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalLover
Muhammedanerna kommer säkert radikaliseras där med tiden.
Och du kommer då HIV med tiden, med tanke på din nick här på forumet.
Citera
2013-06-28, 15:40
Medlem
Sunrise01s avatar
Roligt och se att bosniska immigranter uppskattas varlden over for sitt arbetsduglighet samt utbildning som man har ifran hemlandet. USA ar inget undantag dar bosnier arbetat upp sig till valmaende medelklassen pa rekordkort tid.
https://www.youtube.com/watch?v=uY-d6t6pW3o

Citera
2013-06-28, 17:34
Bannlyst
Ärligt talat, har ni någonsin mött en bosnienserb eller bosnienkroat som ser Bosnien som sitt hemland? Det är extremt ovanligt att såna finns, oftast kommer de från blandade äktenskap.

Därför ser jag Bosnien som förlorat i nuvarande tillstånd. Går inte att stabilisera ett land med två stora minoriteter som serber och kroater, som försöker bromsa all utveckling i landet för att gynna sin egna situation.
Citera
2013-06-28, 18:00
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Ärligt talat, har ni någonsin mött en bosnienserb eller bosnienkroat som ser Bosnien som sitt hemland? Det är extremt ovanligt att såna finns, oftast kommer de från blandade äktenskap.

Därför ser jag Bosnien som förlorat i nuvarande tillstånd. Går inte att stabilisera ett land med två stora minoriteter som serber och kroater, som försöker bromsa all utveckling i landet för att gynna sin egna situation.
Ja, det har man självklart gjort. Har du bott under en sten dom senaste åren eller? Känner en bosnisk nationalist från Kanada som är hel katolik som jag brukar träffa i Sarajevo. Sen finns det katoliker i BPNP men hur många vet jag inte.
Citera
2013-06-28, 18:06
Medlem
Sunrise01s avatar
Stora delar av dagens befolkningen i lander sasom Tyskland, Spanien, Frankrike osv upplever inte dessa lander direkt som sina egna. Homogena stater i den utveckalde delen av varlden verkar vara passe. De lander som fortfararande har dalig ekonomi i Europa och inte kan locka till sig immigranter kommer formodligen forbattra sin ekonomi sasmaningom och borja ta in folk fran andra delar av varlden pga demografin och den aldrande befolknkingen.
Det som behovs i Bosnien ar att sakta men sakert forandra det politiska systemet vilket kommer ocksa att goras, dock ar det ett process som kommer ta ett par ar. Sa ser min iaf analys av laget i varlden och Bosnien.
Citera
2013-06-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Tycker bara det ar lojligt att i varje youtube video som handlar om Bosniska landslaget sa harjar ett par barnsliga och avundsjuka serber som stoltserar med hur Serbien ar bra i vatenpollo, karringbasket och gud vet vad. 99,9% av varldsbefolkningen vet inte ens om att Serbien har ett landslag i Volleyboll eller Vattenpollo, ingen bryr sig liksom
Sportslig infrakstruktur i Bosnien forstordes under kriget och det tar tid att ateruppbygga.
Ditt argument paminner lite om nar vissa nationalister fran BL skrot med direkt efter kriget om hur Banja Luka ar valbevarat inga sonderbombade byggnader medans i Sarajevo ar allt forstort.
15 ar efter ar Sarajevo idag metropol jamfort med Banja Luka pa alla satt.

Tillbaks till fotboll, det racker med att Bosnien tar sig vidare fran gruppen i Brasillien sa har man uppnat mera an vad Serbiens landslag nagonsin lyckats med.
Sa att du jamfor Serbien med Liverpool ar bara annu mera bissart.

Tennis gar inte att jamfora med varldens overlagset maktigaste och kandaste sport fotboll. Tennispelare ar 1 ett fotbollslag bestar av 11 stjarnor+banken tranaren osv. Sen ar det ju lite fjolligt nar en vuxen karl stonar nar han servar som om han blir pasatt av sjalvaste Rocco Siffredi,
jag byter kanal direkt
Själv tycker jag det är löjligt att så fort några serber nämner att vi är framgångsrika i vissa sporter så ska minsann någon bosniak komma och byta ämne till fotboll. Jag skulle säga att ni hypar mer med fotbollen än vad vi gör generellt. Dina fantasisiffror är bara efterblivna och bekräftar bara det jag skriver.

Ja, det räcker med att Bosnien gör det. Men som ett helt självständigt landslag sen 2006 har Serbien uppnått mer än vad BiH har gjort sen '95. Dock är detta givetvis krigets fel. Jag jämför inte Serbien med Liverpool, utan försöker bara få er att förstå att man inte kan lämna ute historia när man talar om klubbar och landslag inom fotboll, då det är just historian som formar dessa.

Tydligen så går tennis visst att jämföra med fotboll då flera tennisspelare tjänar mer än vad Zlatan gör per år, totala inkomster då. Att sponsorer väljer att satsa enorma summor pengar på ex. tennisspelare visar bara hur stor sporten är. Boxaren Floyd Mayweather Jr. tjänar mest i hela världen, men vem fan bryr sig om boxning? Tiger Woods tjänade mest innan skandalen, men vem fan bryr sig om golf? Dina argument håller inte. Fjolligt? Inte lika fjolligt när man drar in 12 milj. pund efter att ha vunnit Wimbledon.

Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag skrev till dig i inlägg #2743 att de utgår från de länder som är med i FN. Sen förklarade jag för dig att Kosovos problem är helt separata och oberoende från Serbien, att inte ens Serbien räknar Kosovos problem som sina. Så nej, logik är inte din starkaste sida. Det kan vi nog alla vara överrens om. Hur som helst hade du fel. Se inlägg #2753, Kosovo används inte i analysen av Serbien. Så försök tänka en gång extra innan du kallar mig för en idiot.
Ja, och eftersom man inte valt att analysera Kosovo som självständig stat så antog jag att man istället räknat in de siffrorna i Serbiens statistik, eftersom man valt att inkludera Kosovo i Serbien på kartan. Det har man gjort med Palestina, vars siffror istället räknas in i Israels statistik. Istället borde man ha gråfärgat området då detta innebär att man inte valt att analysera området alls. Förstår du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jaha, bara för att Serbien varit med i tidigare mästerskap så innebär att deras plats som "stornation" alltid är given?

Tyvärr, era historiska argument faller platt. Det är som att säga att Sverige idag är en stormakt för att de var det under 1600-talet.

Ni hånar pyttelandet Albanien, men ligger bara två placeringar före de i världsrankningen. Ni lider som vanligt av storhetsvansinne, och det har ni alltid gjort. Kolla på Bosnien, de är rankad #15 i världen men de får inte hybris bara för det. Men ni serber har som alltid en bortförklaring, oavsett vad det gäller. Ta reda på hur poängsystemet fungerar i fifa. Ert lag har helt enkelt inte presterat tillräckligt. Att hänvisa till er historia när vi talar om rankningen nu, jag vet inte vad jag ska säga mer än
Nu talar jag om fotboll och inte stormakter. Man måste även kolla på ett landslags och en klubbs fotbollshistoria för att kunna avgöra vad som gör dem stora. Det räcker inte bara med att kolla nuläget. "Pyttelandet Albanien", hur stort ett land är behöver inte nödvändigtvis hänga ihop med hur bra ett landslag är, jämför bara Montenegro med Kina. Sen att du ens nämner FIFA:s pajasrankning visar bara att du inte kan ett skit om fotboll. Får inte bosniakerna hybris? Hela internet kryllar med bilder om hur BiH ska ta över Brasilien. Besök några fotbollssajter så ska du få se på hybris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in