Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Jag har inte skrivit att Sofia och Bukarest är smutsigt och ovälsorterad jämfört med Sarajevo. Om du läser skyscraper länken som handlar om Sarajevos återuppbyggnad, så hävdar själva rumäner och bulgarer som har besökt Sarajevo detta. Jag tog upp det bara för att bevisa att EU inte är endast utvecklade Tyskland, Danmark, England utan även flera andra länder som i många aspekter håller lite lägre nivå än vissa Balkans icke EU medlemmar.
Vilka rumäner och bulgarer? Några som kommenterar? Lägg av nu.
Citat:
Blir rasande? Du tar dig själv och det du skriver på för stort allvar.
Har aldrig hyllat Sarajevo som någon sorts New York. Hur fan annars ska man kalla det än att det sticker dig i ögonen. Så fort man skriver något positivt om Bosnien så känner du dig på något sätt förolämpad och kränkt.
Oavsett om det handlar att bosniska landslaget spelar bra fotboll så är du där och skriver en kilometerlång snyftinlägg där du vill förklara hur Serbien minsann också är bra men pga en konspiration så spelar de dåligt.
Skriver man att Sarajevo och Bosnien har renoverat och återuppbyggt det mesta från kriget så är du där och länkar till någon zigenarruckel. Självklart finner jag det lite lustigt att någon från Serbien hackar på Bosnien pga romer.
Jag reagerade mest på att du skulle trycka ner andra Balkanstäder och påstå att Sarajevo vore något New York. OM du läser noggrant så har jag inte påstått att du tar Sarajevo som någon sorts New York men du talar i den stilen. Sarajevo är en fin stad men har en bit kvar så att säga.
Skulle jag känna mig kränkt för att du nämner positiva saker om Sarajevo? Återigen ber jag dig att lugna. Bättre att du landar på marken och inser verkligheten.
Citat:
Du anklagar mig för något totalt befängt för att sedan i samma inlägg dra en saga om inte fungeande utan tom
välfungerande vägar i Serbien.
Ang "Välfungerande" motorvägar i Serbien som du tar upp så bygger ni nya motorvägar i lägre takt än Bosnien, dvs 9 km om året
http://www.economy.rs/vesti/20230/Katastrofalno--9-3-km-autoputeva-godisnje-izgradi-se-u-Srbiji.html
I Bosnien är motorvägsbygget väldigt krävande pga alla berg som måste borras igenom och alla viadukter byggas.
Ett ex
http://www.jpautoceste.ba/43/index.html
Dock kommer slutresultatet när 5C byggts väl klart vara ett enastående körupplevlse genom vacker natur.
Enda som du kan skryta med är motorvägen som Tito byggde i Serbien samtidigt som han sket i Bosnien. Landsvägar i både Serbien och Bosnien håller samma "kvalite" i princip.
Hur få eller många KM motorväg Serbien bygger så är det mesta välfungerande. Jämför man Serbiens vägar år 2013 med 2004 så inser man den stora skillnaden. Motorvägen har aldrig hål, inte ens landsvägarna.
I Serbien är det precis samma vad gäller berg förutom Vojvodina där allt är helt plant. Tror du på allvar att Serbien är plant?
Och det sistnämnda om att Serbien och Bosnien håller samma kvalitet. Ta och åk till Serbien till att börja med, sedan kan du återkomma med att Serbien och Bosnien håller samma kvalitet.
Snacka om att du dragit in en kukmätartävling trots att jag inte ens nämnde något med Serbien att göra i första inlägget.