2013-02-16, 19:22
Bannlyst
Jag gillar länderna i denna ordningen av dom serbisk-muslimska:

1.Kosovo
2.Kroatien
3.Bosnien
4.Montenegro
5.Serbien

Serbien är löjligt kommunistiskt insatta.

Min röst har aldrig fattat att kommunism inte vinner i längden.

Lilla republiken Kosovo gillar jag mest av de här länderna sen Kroatien som är på ingång i EU sen Bosnien efter mina gamla kompisar kommer därifrån som jag inte har pratat med på länge.

Citera
2013-02-16, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Eftersom jag märker att det inte finns något direkt intellektuellt värde i 99% av de inlägg i denna tråden, vilket inte förvånar med tanke på vilka som är representativa för denna tråd, så undrar jag ändock om någon här besitter några konkreta förslag om hur man ska försöka finna en lösning på den ökande arbetslösheten i Bosnien. Den ligger på katastrofala 44.4%(!) som det ser ut nu.

http://macedoniaonline.eu/content/view/22701/46/

Grattis, tror du verkligen att du nu kommer få ett vettigt "svar" när det första du gör är att förolämpa alla i tråden. Du får helt enkelt nöja dig med lastpass svar, det är närmast sanningen.
Citera
2013-02-16, 20:31
Medlem
Sunrise01s avatar
Det står också att av de 44% officellt arbetslösa jobbar ca:28% svart Som arbetsgivare i Bosnien räcker det att leka nationalist och betala lite extra till de nationalistiska partierna för att komma undan med grovt fusk.
Citera
2013-02-17, 02:10
Medlem
Sunrise01s avatar
Bosniens utlandsskuld verkar iaf vara väldigt låg jämfört med grannländerna.

http://www.poslovni.hr/img/ArticleImages/71923.jpg

Speciellt om man tittar på grannlandet Kroatien som har lånat hela 7 ggr mer pengar än Bosnien.
Självaste Washington Times sågade för inte så länge sedan Kroatiens lånefest som "motorväg mot en katastrof."

http://www.washingtontimes.com/news/2011/nov/26/croatia-the-next-greece/

Kan det verkligen vara så att i vissa avseenden är BiH politiker mer sansade än deras motsvarigheter i grannländerna?
Senast redigerad av Sunrise01 2013-02-17 kl. 02:38.
Citera
2013-02-18, 10:34
Medlem
lastpasss avatar
USA:s ambassadör stödjer kroaterna i Herceg Bosna med sitt senaste besök efter att muslimska terrorister mördade en katolsk präst i Bihac förra veckan.

Precis såna här händelser som göra att muslimer får USA mot sig och att Herceg Bosna snart kan ansluta sig att till moderlandet

http://www.hercegbosna.org/vijesti/bih/susret-kardinala-puljica-i-americkog-veleposlanika-moona-7233.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitte r
Citera
2013-02-18, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
USA:s ambassadör stödjer kroaterna i Herceg Bosna med sitt senaste besök efter att muslimska terrorister mördade en katolsk präst i Bihac förra veckan.

Precis såna här händelser som göra att muslimer får USA mot sig och att Herceg Bosna snart kan ansluta sig att till moderlandet

http://www.hercegbosna.org/vijesti/bih/susret-kardinala-puljica-i-americkog-veleposlanika-moona-7233.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitte r

Muslimska terrorister? Vad i heliga Franjos namn? Prästens dödsfall är inte politiskt laddad. Städerskan som är kroatiska till etniciteten skyddade hennes idiot till unge som ville åt pengarna stackars prästen hade. De djur som utförde detta dåd sitter redan bakom lås och bom och lär inte komma ut på länge. Och bara för att göra bort dig mer så var det en kroat som planerade och fick med sig två bosniaker på att utföra dådet:

Citat:
Svog ubojicu fra Mile Ivančić je krstio, dao mu prvu pričest i krizmao. Dugo godina bio mu je najmlađi ministrant. - http://www.slobodnadalmacija.hr/BiH/tabid/68/articleType/ArticleView/articleId/202294/Default.aspx

Vet inte vad du ville säga med din artikel? Inte någonstans nämns något om en tredje entitet. Synd att du inte läser dina egna källor då hade du läst att kardinalen säger följande:

Citat:
Izrazio je čuđenje da je pokrenuta inicijativa preuređenja Federacije BiH, a ne preuređenja cijele BiH ističući da je stanje s ljudskim pravima daleko teže u entitetu RS čije se preuređenje i ne spominje. Naglasio je kako je najvažnije tako urediti Bosnu i Hercegovinu da bude zemlja jednakopravnih naroda i jednakih prava za sve njezine stanovnike u svakom njezinom dijelu. Zapitao je i, kako će opstati Europa ako ne može opstati Bosna i Hercegovina kao zemlja različitih naroda, vjera i kultura? Obećao je da će Crkva i dalje nastojati pomoći svim svojim vjernicima koji žele ostati ili vratiti se u Bosnu i Hercegovinu.
Senast redigerad av AIP 2013-02-18 kl. 13:38.
Citera
2013-02-18, 18:41
Medlem
Messials avatar
Lämnar mina personliga åsikter om dig, och det politiska läget i mitt hemland åt sidan. Ja Bosnien och Hercegovina är en suverän och erkänd stat, bl a utav "moderlandet" Kroatien, och bosnienserbernas "moderland" Serbien.

Om vi leker med tanken att Herceg-Bosna får autonomi, eller att man anslutar nämnda område till "moderlandet". Vem skall hjälpa er med besväret? Kroatien och dess folkvalda politiker har bett bosnienkroaterna att se Sarajevo som sin huvudstad, inte Zagreb.

Man har även lagt Bosnien och Hercegovina till sitt förflutna, och man har inga som helst planer på att stjäla grannlandets landområde längre.
Dels pga att man har kommit till sitt "pamet", Men även pga EU - man vill inte äventyra sitt medlemskap i EU, och EU har även - kanske inte bokstavligen - klargjort för Kroatien att man inte har rätt till och försöka erövra grannlandets landområde. Iom EU inträdet.

Samma sak gäller Serbien, därför är de bra om serberna går med i EU - det kommer öppna för Bosnien och Hercegovina, och EU har då kontroll över staterna i forna Jugoslavien. Inga fler krig, likt de vi såg och upplevde för tjugo år sedan, kommer ske igen.

Sedan är jag som är född i Krajina lite nyfiken på en sak, vad hade ni i Herceg-Bosna tänkt att göra med de katoliker som bor i exempelvis Derventa eller Sanski Most? Jag känner flera damer personligen, både genom träff i verkligheten och via diverse internet sidor. Dessa älskar Bosnien och Hercegovina, umgås med bosniaker och de brukar titta på landslaget - när BiH spelar vänskapsmatcher och kvalmatcher.

De genomled samma helvete som bosniakerna, och de satt även i koncentrations läger med de förstnämnda. Hur skall ni göra med dessa? Skall de få vara kvar med bosniakerna, i erat s k "Herceg-Bosna"?

Citat:

Citera
2013-02-18, 19:01
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:

Moderator plockade bart min inlägg då jag skrev att din inlägg är "skit snack" få se om han plockar bart den här med?
Konstigt att han plockade inte bart din inlägg då den är faktiskt lögn. Tror att moderator är nazist som du och tillåter inte folk säga som det är?
Sanningen är att prästen dödades av katoliker för pengarna.
Citera
2013-02-18, 19:19
Medlem
FrozenFists avatar
När vi ändå är inne på ämnet om terrorister. Hur tror ni att den demografiska situationen i framtiden kommer att se ut nu när Kroatien går med i EU? Kommer det att leda till en stabilare Mostar eller Bosnien för den delen? Med tanken på att kroaterna för närvarande är runt ~9% av Bosniens befolkning och de flesta har dubbla medborgarskap så skulle jag tippa på(önsketänkande, jag vet...) att det inte är helt orimligt att deras antal går under 5% inom loppet av 20 år. Detta vore i så fall förödande för den kroatiska separtisterna som drömmer om en Herceg-Bosna.
Senast redigerad av FrozenFist 2013-02-18 kl. 19:22.
Citera
2013-02-18, 19:41
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
När vi ändå är inne på ämnet om terrorister. Hur tror ni att den demografiska situationen i framtiden kommer att se ut nu när Kroatien går med i EU? Kommer det att leda till en stabilare Mostar eller Bosnien för den delen? Med tanken på att kroaterna för närvarande är runt ~9% av Bosniens befolkning och de flesta har dubbla medborgarskap så skulle jag tippa på(önsketänkande, jag vet...) att det inte är helt orimligt att deras antal går under 5% inom loppet av 20 år. Detta vore i så fall förödande för den kroatiska separtisterna som drömmer om en Herceg-Bosna.

De är inte Kroater de är bara katoliker som kallar sig Kroater. De har aldrig varit i Kroatien de är råttor som gömmer sig i byggnader som Turkar lämnat efter sig för 500 år sedan.

Jag tror (hoppas) att de lämnar Bosnien annars måste Bosnjaker lägga ut lite råttgift och bränna när de gamla byggnader så ohyra ger sig av.
Citera
2013-02-18, 19:54
Medlem
Messials avatar
De katoliker, som ser sig som bosnier - kan stanna, för min del. De som bor i Krajina området t ex, agerar inte på samma vis som de i Hercegovina.

De lever och umgås bland bosniaker.

Citat:
Ursprungligen postat av xx-och-yy
De är inte Kroater de är bara katoliker som kallar sig Kroater. De har aldrig varit i Kroatien de är råttor som gömmer sig i byggnader som Turkar lämnat efter sig för 500 år sedan.

Jag tror (hoppas) att de lämnar Bosnien annars måste Bosnjaker lägga ut lite råttgift och bränna när de gamla byggnader så ohyra ger sig av.
Citera
2013-02-18, 20:01
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-och-yy

Nja, det vore lite elakt att gör sådär, jag tycker att de gör det så bra själva. Dessutom så väntar de kristna islamofoberna där nere på minsta lilla snedsteg av muslimerna för att de ska ha en anledning för att bryta sig ur Bosnien. Kolla bara på användare Lastpass som påstår att incidenten i Bihac var politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in