2009-09-16, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
kyrilliska e en modifierad variant av grekiskan.. Fint o höra att JOLL EL NACINALISTA tycker om vårat underbara språk! Det är ganska melodiskt!

Det är ett fint språk det kan ingen ta ifrån er-
2009-09-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joll1978
Ja det stämmer men det borde inte vara det. Det är latinska alfabetet och arabiska siffrorna som gäller i europa inga starwars tecken.

Du tycker inte det borde vara det? tycker du samma sak om muslimerna också?
2009-09-16, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
Du tycker inte det borde vara det? tycker du samma sak om muslimerna också?

Både muslimska exremister och storserbiska massmördare som utförde folkmord med kyrkans välsignelse borde deporteras från europeisk mark, Gäller alltså både religionernas extrema utövare fö så stör inte religion mig överhuvudtaget då det är en privatsak som varje människa väljer.
2009-09-16, 23:58
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
alla dessa hänvisningar till youtube <3

Sluta alla svenskar och andra europeér tycker att ert språk låter avskyvärt.

Serbiska är finare =) Ett mjukare språk helt enkelt. Om man nu bortser den avskyvärda dialekten som talas i Bosnien.. Den e sjukt ful.

Asså jag har kompisar från både serbien och bosnien och jag måste nog säga att den serbiska versionen är snäppet fulare, den påminner mer om rysska eller polska eller nåt. Låter primitivare helt enkelt. Bosniska däremot tyckte jag lät lite mer europeiskt på nåt sätt. Typ som Ungerska eller nåt, kan inte riktigt sätta fingret på det men finare är det..
2009-09-17, 00:14
Medlem
Serbiska och bosniska är till 99 procent samma, det är dialekten som är olika.
Håller med krylliska är riktigt fult och är efterblivet.

Alla jag har stött har sagt att serbokroatiska är ett finare språk än albanska.

1. Ungerska
2. Albanska
3. Portugisiska

dessa 3 är det fulaste enligt min och jag stött på dem i olika former.
2009-09-17, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Serbiska och bosniska är till 99 procent samma, det är dialekten som är olika.
Håller med krylliska är riktigt fult och är efterblivet.

Alla jag har stött har sagt att serbokroatiska är ett finare språk än albanska.

1. Ungerska
2. Albanska
3. Portugisiska

dessa 3 är det fulaste enligt min och jag stött på dem i olika former.

Nu skojar du väl?

Tycker du finska är finare än dessa 3?
2009-09-17, 01:16
Medlem
Mr_benis avatar
smaksak. men albanska dialekten från albanien äger samt italienskan otroligt fint.
2009-09-17, 11:18
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Asså jag har kompisar från både serbien och bosnien och jag måste nog säga att den serbiska versionen är snäppet fulare, den påminner mer om rysska eller polska eller nåt. Låter primitivare helt enkelt. Bosniska däremot tyckte jag lät lite mer europeiskt på nåt sätt. Typ som Ungerska eller nåt, kan inte riktigt sätta fingret på det men finare är det..

Håller med, ingen vid sin normala sinnesbruk kan hävda att, lepo belo mleko låter bättre för en "utomstående" än lijepo bijelo mlijeko. Bosniskan låter vänligare och varmare definitivt, serbiskan är bryskare på ett sätt..
Sen undrar jag om utrycket bre som används flytigt i nästan varje mening av både serber och albaner, är det albanerna som snodde det från serberna eller viceversa?
Uppskattar svar från de mer sansade debattörerna som hänger här, som Beni tex..
2009-09-17, 11:41
Medlem
Mr wide hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Håller med, ingen vid sin normala sinnesbruk kan hävda att, lepo belo mleko låter bättre för en "utomstående" än lijepo bijelo mlijeko. Bosniskan låter vänligare och varmare definitivt, serbiskan är bryskare på ett sätt..
Sen undrar jag om utrycket bre som används flytigt i nästan varje mening av både serber och albaner, är det albanerna som snodde det från serberna eller viceversa?

Varför skulle inte en utomstående kunna tycka det? Är man onormal då enligt dig? Enligt mig så är ikavica den finaste dialekten av dessa och ekavica den fulaste. Detta kan bero på att jag själv pratar den ena och den andra påminner mig om Milosevic. Men det är ju absolut inte säkert att utomstående håller med mig. jag är ju inte direkt opartisk
2009-09-17, 12:03
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr wide hill
Varför skulle inte en utomstående kunna tycka det? Är man onormal då enligt dig? Enligt mig så är ikavica den finaste dialekten av dessa och ekavica den fulaste. Detta kan bero på att jag själv pratar den ena och den andra påminner mig om Milosevic. Men det är ju absolut inte säkert att utomstående håller med mig. jag är ju inte direkt opartisk

Ja om man är totalt tondöv kan man kanske tycka det.
2009-09-17, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Bre är serbiskt och används aldrig av Albanien albaner. Vi albaner säger "ore" (grekiska "re") eller "moi".
2009-09-17, 12:15
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisti
Bre är serbiskt och används aldrig av Albanien albaner. Vi albaner säger "ore" (grekiska "re") eller "moi".

Bara Kosovoalbaner och albaner i Makedonien som använder sig utav det utrycket då, ok tack..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in