• 1
  • 2
2009-07-06, 17:03
Bannlyst
Förr tyckte jag alltid att det var värre att slå kvinnor av nån anledning, men nu anser jag att det är lika omoraliskt att slå en man. För att tala klarspråk; jag anser inte man ska slå nån, varken kvinna eller man. Vad anser ni?
Citera
2009-07-06, 17:09
Medlem
den som förtjänar en smäll borde få en, oavsett kön.
Citera
2009-07-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Förr tyckte jag alltid att det var värre att slå kvinnor av nån anledning, men nu anser jag att det är lika omoraliskt att slå en man. För att tala klarspråk; jag anser inte man ska slå nån, varken kvinna eller man. Vad anser ni?
Jag håller med, men om någon slår mig så slår jag tillbaka. Inte i självförsvar eller hämnd, utan i uppfostringssyfte. Ett barn ska veta att det finns konsekvenser med att slå en vuxen, en kvinna ska veta att det finns konsekvenser med att slå en man. En handikappad, en gamling, det spelar egentligen ingen roll vilket underläge dom anser sig befinna sig i, ingen har rätten att slå någon annan.

Dom gör det förmodligen för att dom känner sig maktlösa, utan kontroll. Och alla medvetande varelser söker efter kontroll, i form av att se och skapa en ordning i världens kaos. Men det finns andra sätt än att bli fysisk. Allting börjar ju i sinnet

Själv har jag inte slagits sedan jag gick i grundskolan. Det finns ingen anledning.
Citera
2009-07-06, 17:38
Medlem
gsonjuniors avatar
Förstår inte varför en man inte skulle kunna slå en kvinna lika mycket som denne kan slå en man?

Förstå hur mycket mer fall av misshandel i hemmet/förhållande/på gatan det skulle vara ifall fler män anmälde kvinnor för att dom slagit dom. Slår en man en kvinna blir det ett jävla liv, men om det är tvärt om garvar man åt det...
Citera
2009-07-06, 18:04
Medlem
Andrewgos avatar
Tja. Männen har ju utsatt kvinnorna för förtryck och rättighetsberövande i alla tider. De borde ju få lite payback Kvinnor har tunnare hud än vad män har, så de upplever starkare smärta än vad vi män gör. Dessutom ligger det en del psykologi att vi män känner mindre smärta när vi blir slagna av kvinnor eftersom vi upplever kvinnor som mer omhändertagande och kärleksfulla än män.

Men men. Moraliskt eller inte. Allt beror på omständigheter. Det är alltid lika fel att slå någon. Kvinna eller man.
Citera
2009-07-06, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Förstår inte varför en man inte skulle kunna slå en kvinna lika mycket som denne kan slå en man?

Förstå hur mycket mer fall av misshandel i hemmet/förhållande/på gatan det skulle vara ifall fler män anmälde kvinnor för att dom slagit dom. Slår en man en kvinna blir det ett jävla liv, men om det är tvärt om garvar man åt det...
Exakt mina tankar. Istället för att bara belysa kvinnomisshandeln så kanske man ska försöka få stopp på all typ av misshandel, även den som riktas mot män. Och om man skulle råka slå någon så är det lika allvarligt att slå en man som en kvinna.

(och ja, jag är feminist)
Citera
2009-07-06, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andrewgo
Tja. Männen har ju utsatt kvinnorna för förtryck och rättighetsberövande i alla tider. De borde ju få lite payback Kvinnor har tunnare hud än vad män har, så de upplever starkare smärta än vad vi män gör. Dessutom ligger det en del psykologi att vi män känner mindre smärta när vi blir slagna av kvinnor eftersom vi upplever kvinnor som mer omhändertagande och kärleksfulla än män.

Men men. Moraliskt eller inte. Allt beror på omständigheter. Det är alltid lika fel att slå någon. Kvinna eller man.
Pygméer(eller vad dom där svarta minimänniskorna nu kallas) är ju också mycket sämre fysiskt utrustade än den ariska rasen, samma med kineser. Så argumentet haltar lite.
Citera
2009-07-06, 18:12
Medlem
Kheperas avatar
Det råder nog en utbredd uppfattning om att misshandel är okej eller mindre illa, om den man misshandlar är lika stark som, eller rentav starkare än, man själv är. Det håller jag inte nödvändigtvis med om. Ser inte alls varför det vore mycket hemskare att slå ut tänderna på en kvinna, än på en man. Det låter jämlikt hemskt!
Citera
2009-07-06, 18:43
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle2035160.ab
Citera
2009-07-06, 18:49
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle2035160.ab

Attan vad det hade gnällts om det var åt andra hållet.

För övrigt tror jag det finns en tråd om just det här ämnet.
Citera
2009-07-06, 19:16
Bannlyst
det är mer fel att slå tjejer för att de är svagare och de skadas lättare.
Citera
2009-07-06, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
det är mer fel att slå tjejer för att de är svagare och de skadas lättare.
Pyméer(såna där svarta små as i afrika) är mycket mindre än arier. Är det då mer fel att slå en pygmé?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in