2009-07-06, 16:05
Medlem
Smajos avatar
Andra gången detta händer.

För en månad sen installerade jag Build 7100 efter att ha använt vista utan några som helst problem. Första dygnet gick felfritt, men sen började hela hemmets nätverk stängas av och sättas på, utan någon som helst orsak. Installerade Vista igen och tänkte att det kunde vara något med builden att göra så jag väntade på RTM-candidate.

Igår installerade jag Windows 7 Build 7264 x64, och första natten flyter på, men idag så började problemen igen. Bara under tiden jag skrivit denna post har jag sett på nätverks-ikonen att det stängts av och satts på två gånger.

Någon som har något liknande problem eller rent ut av en lösning på problemet?

Sitter på Telia 24/1 adsl, med ett modem och router dom själva säljer på sin hemsida. ZyXEL Prestige 660H Triple Play (Modem), och ZyXEL NBG-334W (Router).
Citera
2009-07-08, 22:17
Medlem
SnOus avatar
hände mig tidigare idag.. Jag stängde av routern och datorn och knalla iväg ner på stan ett par timmar nu har det funkat felfritt hittills i några timmar. Får väl se om det börjar muppa sig igen i morgon.
Citera
2009-07-08, 22:21
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Som sagt, testat att starta om routern?

Om inte det fungerar, googla efter en firmware update til routern eller drivers för windows.
Citera
2009-07-08, 23:18
Medlem
kanulas avatar
Antingen fortsätter TS i Windows 7 hjälp-tråden, eller tar sig TS en titt under Nätverk och datorkommunikation.

Låser denna.
/Mod
Citera
2009-07-22, 22:14
Medlem
kanulas avatar
Tråd upplåst på begäran.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto