Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Jag har inga problem med att folk slinter ibland men det som gör mig förbannad är när folk medvetet skriver
väll och
igentligen om och om igen.

Om det upprepas, om och om igen, så är det inga garantier på att det sker medvetet faktiskt. För hur skall du kunna bevisa att det är "medvetet"?
Sådant här utlåtande är bara brist i förmågan att tänkaa nyanserat och/eller att inse/förstå det kan ha andra orsaker än att man "medvetet slarvar".
Man kan se vilka som gör "slantfel".
Jag tar dig som ett exempel du skrev nyss tänkaa, givetivs så stavas det med ett "a" men med tanke på dina tidigare inlägg så vet jag att du inte stavar fel men du kan även ha skrivit det med flit bara för att jäklas.
Nu handlade inte mitt svar om att du inte retar dig på "typos" om du sätter dig ner och läser ordentligt. Jag kommenterade ditt utlåtande om medveten"medvetet"
Men vi tar det engång till så kanske du förstår..
Du skrev själv följande: "medvetet skriver
väll och
igentligen om och om igen.

"
Om du tittar på ditt tagentbord så är det väl jäkligt långt att "slinta" på tagenten mellan "i" och "e"..?
Dessutom hur kan du veta/bevisa att "igentligen" är medveten felstavning som många gör om och om igen?
Min kommentar kvarstår att stavfel upprepat (som
inte är typos) behöver faktiskt inte ha med att göra att man gör en felstavningen medveten. Hur skall du kunna bevisa att det är så? Vissa ord som felstavs upprepat av vissa kan faktiskt bero på andra orsaker än "typos". Men vissa vill väl hellre anklaga folk över att det stava än att tänka på att det kan finnas andra orsaker till att det blir upprepade felstavningar av vissa ord (ej typos).