Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Men om du har svårt för att läsa vissa fel i texterna då är det väl du som borde gå om skolan. För hur svårt är det att förstå den undeliggande innebörden av ett inlägg trots uppenbara gramatiska fel och brister. Jag läser Pilens inlägg och förstår allt trots katastrofalt rolig text

Hur svårt är det att stänga igen en kärvande dörr som inte oljats sedan 50-talet? Inte överdrivet svårt. Frågan är ju varför man inte satsar på att göra det enkelt för sig. Det gör ju de som envisas med att skriva som krattor. Självklart kan jag dechiffrera vad folk skriver, även Pilen, men jag ska inte behöva göra det; eftersom att det är den som skriver texten som ska anstränga sig i första hand och inte lämna över renskrivandet/tolkandet åt oss andra.
Visst finns det inga officiella regler på Flashback gällande grammatik, alltså får folk skriva som de vill. Då ska man däremot inte gnälla när jag använder precis samma rättighet till att förklara för analfabeten att hans människovärde är lägre än en amöbas.
Notera även att jag har överseende med genuina dyslektiker som i alla fall försöker, men har inget till övers för "dyslektiker"/dyslektiker som inte försöker. Det finns många tekniskt sett språkligt normalbegåvade på det här forumet som skriver mycket värre än ambitiösa dyslektiker utan rättstavningsprogram.
Jag tycker det börjar bli dags att Flashback inför ett rimligt språkkrav i regelverket.