Hej. Jag blev förkyld (sliten/ont i huvudet) för några dagar sedan. När förkylningen började lägga sig (igår) så började min röst fallera. Nu har jag i princip helt tappat rösten och hostar lite.. Jag har aldrig tappat rösten förrut så är lite orolig. Är detta något allvarligt eller kan detta vara en konsekvens av förkylning? Känner mig i princip frisk i övrigt (lite svagt ont i halsen + lätt lätt hosta).
Varför inte viska? Är det värre än att försöka få stämbanden att åstadkomma tal? Jo jag ska vila o osv, tar semester om 1 timme
Som sagt, det är inte bra för rösten att viska om den är sliten. Om du tröttnar på att skriva lappar ska du göra ditt bästa för att prata "genom" det hesa, högt och tydligt. Använd magstödet
Testade imorse och då var jag utan röst, testade nu kl 21.00 och nu är det faktiskt bättre Ska prova imorgon igen, då har jag förhoppningsvis fått tillbaks rösten
Testade imorse och då var jag utan röst, testade nu kl 21.00 och nu är det faktiskt bättre Ska prova imorgon igen, då har jag förhoppningsvis fått tillbaks rösten
Bra! Se till att sova ordentligt och se till att ta det lugnt med rösten när den väl börjar komma tillbaka. Överanstäng den inte - skrik inte, viska inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!