• 1
  • 2
2011-02-16, 21:35
Medlem
eckuss avatar
http://www.taranfx.com/install-mac-os-in-virtualbox
Den guiden har jag kört i ubuntu 10.04 och det funkade Jag drog ner ison som de länkade till och gjorde exakt som det står. Du har inte glömt att slå på virtulizationtjohej i BIOS? Kommer inte ihåg vad det heter exakt men nåt med virtualization tror jag.

EDIT: hardware virtualization heter det
Citera
2013-02-13, 20:16
Medlem
Lånar tråden. Jag sitter och försöker installera mac os x moutain lion via virtualbox efter denna manualen: http://lifehacker.com/5938332/how-to...ing-virtualbox
Men när jag kommer till steg2 fastnar jag pga jag inte lyckas klicka på HackBoot cd. Det bör ju vara så att man vänsterklickar men det händer ingenting när jag klickar. Vad göra?
Citera
2013-02-13, 20:22
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Fabian
Lånar tråden. Jag sitter och försöker installera mac os x moutain lion via virtualbox efter denna manualen: http://lifehacker.com/5938332/how-to...ing-virtualbox
Men när jag kommer till steg2 fastnar jag pga jag inte lyckas klicka på HackBoot cd. Det bör ju vara så att man vänsterklickar men det händer ingenting när jag klickar. Vad göra?
Exakt vad menar du? Kan du skärmdumpa problemet?
Citera
2013-02-13, 20:36
Medlem
I step two punkt 1 i lifehacker-manualen står det att man ska klicka på cd-ikonen i mitten av Xet. Problemet är att när jag klickar på cd-ikonen försvinner musen och inget händer. Så får jag klicka på host-knappen för att få tillbaka musen. Lite svårt att få någon vettig skärmdump men finns en bild i manualen.
Citera
2013-02-13, 20:41
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
I step two punkt 1 i lifehacker-manualen står det att man ska klicka på cd-ikonen i mitten av Xet. Problemet är att när jag klickar på cd-ikonen försvinner musen och inget händer. Så får jag klicka på host-knappen för att få tillbaka musen. Lite svårt att få någon vettig skärmdump men finns en bild i manualen.
"Select your OS X machine in VirtualBox's left sidebar and click the Start button in the toolbar. It'll bring you to the HackBoot boot screen, with one icon in the middle labeled HackBoot."
Var står det att man ska klicka på en CD-symbol?
För övrigt, CTRL + I aktiverar/inaktiverar musintegration.
Citera
2013-02-13, 20:46
Medlem
Oj sorry mena steg2 punkt2. Testa CTRL+I men ingen skillnad
Citera
2013-02-13, 20:51
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Oj sorry mena steg2 punkt2. Testa CTRL+I men ingen skillnad
Du ska inte alls klicka på CD-ikonen i X:et.
"Click on the CD icon at the bottom of the VirtualBox window and select "Choose a Virtual CD/DVD Disk File". This time, choose your hacked Mountain Lion ISO."
Citera
2013-02-13, 20:55
Medlem
Tack! Är uppenbarligen lite dum i huvudet. Får se om jag lyckas fixa det nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem