• 1
  • 2
2009-07-05, 13:12
Medlem
Var väldigt osäker på var denna tråd hörde hemma, men chansade på att den passade bäst här.

Nu till mitt problem. Jag sitter just nu på Ubuntu 9.04 och allt fungerar bra där. Jag har tre stycken "spaces". På den ena kör jag vardagligt användande, och på den andra kör jag virtuellt en Windows XP maskin genom VirtualBox i fullskärm.

Detta fungerar mycket bra och jag är väldigt nöjd med prestandan. Att bara kunna "ctrl + alt + pil" för att komma till ett helt annat OS känns smidigt och bra.
Nu är det dock så att jag vill ha ett tredje OS med, och vad jag förstått så kommer det bli lite mer komplicerat med detta.

På mitt tredje space vill jag nämligen kunna köra Mac OSX Leopard i fullskärm på samma sätt som jag gör med Windows XP nu.
Men jag får det inte att fungera. Jag vet att det är emot Apples licensavtal att göra detta, och därav ger VirtualBox inget officiellt stöd.

Jag har googlat runt lite men endast hittat ett sätt att få det att fungera till VMWare. Jag kör VirtualBox så det var en "no-go".
Jag har testat ladda ner en vanlig .dmg avbildning av Leopard och gjorde om den till en .img. Den bootar upp fast efter några sekunder så kraschar allt och jag får inte ens ett felmeddelande.

Det jag undrar nu är om någon har lyckats köra Mac OSX genom VirtualBox? Är det möjligt? Och hur ska jag gå tillväga?
Min dator har prestandan för att köra tre operativsystem samtidigt, så det kan inte vara det.
Citera
2009-07-05, 13:50
Medlem
smurfehs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=555040 kanske kan vara något
Citera
2009-07-05, 17:11
Medlem
Har kikat på den tråden nu. Alla guider och liknande jag hittade var för VMWare. Jag försökte följa en för att se om det kanske gick att göra på ett liknande sätt på VirtualBox, men icke.

Inte någon som testat? Eller blir det till att bita det sura äpplet och ge upp? :/ Måste ju gå på något sätt.
Citera
2009-07-07, 20:02
Medlem
Ja, det går... www.osx86project.org
Citera
2009-07-07, 21:53
Medlem
katten80s avatar
Skulle det gå borde det vara allmänt känt. Apple har nog gjort en hel del för att OS X inte ska vara virtualiserbart. Man tycker dock att det borde vara knäckt sen länge så jag tror att chansen till att det kommer inte är så stor heller tyvärr
Senast redigerad av katten80 2009-07-07 kl. 21:56.
Citera
2010-05-07, 17:45
Medlem
Senaste VirtualBox 3.2.0 Beta 2 ska ha stöd för Mac. Är det någon som fått igång det? Jag får bara en svart skärm.
Citera
2010-05-07, 18:10
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogis
Senaste VirtualBox 3.2.0 Beta 2 ska ha stöd för Mac. Är det någon som fått igång det? Jag får bara en svart skärm.

Det stödet finns bara där om du kör det på en Mac.
Citera
2010-08-18, 16:10
Medlem
kakbits avatar
bumpar upp en gammal tråd ist för att starta en ny, jag håller på att köra Snow Leopard 10.6.1 på en windows 7 64 host, men jag fastnar vid en grå skärm med ett äpple på och snurraruntoladdar cirkeln.

så frågan är hur ska jag göra för att komma vidare från den skiten?
Citera
2010-08-18, 16:12
Medlem
jhsns avatar
http://www.taranfx.com/install-snow-leopard-virtualbox
Citera
2010-08-18, 16:26
Medlem
kakbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhsn
http://www.taranfx.com/install-snow-leopard-virtualbox

jag har gjort precis så som dom säger i alla guider osv, men är fortfarande stuck här :/
Citera
2010-08-18, 18:36
Medlem
jhsns avatar
Du har inte funderat på att testa Iaktos eller Ideneb ?

Jag skulle också tipsa om att ställa frågan här www.insanelymac.com
Citera
2011-02-16, 20:23
Medlem
HighHitlers avatar
Det finns ju officiellt stöd för mac os x server. Jag vet inte vad skillnaderna är mot vanliga men det kanske kan göra allt som vanliga kan göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in