2009-07-05, 12:29
Medlem
Kadeks avatar
Hej!

Min sambo skall flyga med vår 5-månaders baby. Flygresan tar ungefär 1 timme och resan sker inrikes. Hört att flygresor kan vara jobbiga för barn med öronproblem vid start och landning.

Vad har ni för erfarenhet av att flyga med bebisar?
Citera
2009-07-05, 12:36
Medlem
fryHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Hej!

Min sambo skall flyga med vår 5-månaders baby. Flygresan tar ungefär 1 timme och resan sker inrikes. Hört att flygresor kan vara jobbiga för barn med öronproblem vid start och landning.

Har ingen bebis själv men som jag hört så ska inte barn under 8mån flyga för trycket osv i flygplanet är inte bra för barn som är så pass känsliga i den tidiga åldern!
Citera
2009-07-05, 12:41
Medlem
min mor flög med mig som liten.
jag har nu ett ärr på högra trumhinna.
inget jag lider av, de va en ögon näsa
hals doktor som sa detta till mig några
år sen. vem vet. andra bebisar kanske
inte har lika tur som jag. + ett ohyfs tycker
jag gentimot andra passagerare som
kanske måste sitta bredvid o lyssna .
för bebisar skriker o flygplan. nästa oundvikligt.
Citera
2009-07-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Hej!

har hört att man ska Amma / ge flaska till barnet under uppgång och nergång. Så att barnet suger, då ska det inte vara några problem!
Citera
2009-07-05, 13:08
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSand0ra
har hört att man ska Amma / ge flaska till barnet under uppgång och nergång. Så att barnet suger, då ska det inte vara några problem!

Japp, det är kanon! Äldre barn kan dricka med sugrör..

Jag flög när jag var ca 5 månader.. inget jag lider av fortfarande!
Citera
2009-07-05, 14:44
Medlem
MEC62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSand0ra
Detta är ett bra tips, men tänk på att inte vänta tills barnet börjar gråta. Det är lättare att få barnet att ta emot flaskan/bröstet innan det blir hysteriskt!
Citera
2009-07-05, 19:33
Medlem
sampalitos avatar
Jag skulle aldrig åkt med en snorunge, mest för att jag respekterar mina medresenärer, det finns fan ingenting som gör mig argare än när en liten skrikande, snoris inte håller käft, och ingen lyckas få tyst på honom. Något som kan göra mig lite extra sur är om föräldern inte försöker få tyst på ungen.

Så nej, flyg inte med en 5-månaders baby
Citera
2009-07-05, 19:36
Medlem
Robinson-Merals avatar
Om den skiter på sig blir det inte roligt, varken för dig som ska byta eller för dina medresenärer.
Citera
2009-07-05, 20:33
Medlem
Ringblommas avatar
Inget problem

jag har flugit med båda mina snorisar vid 4 och 5 månaders ålder. Utrikes. Det var inget problem alls.

För säkerhets skull får man se till att ha en falska med någon dryck i som någon skrev för att undvika eventuella obehag.

(Nej man kan inte amma eftersom bebisen måste sitta i knät framåtvänd fastspänd i säkerhesbälte i ditt bälte vid start och landning.)

För övrigt störde mina snorisar inte ett skit. De sov mest.

Jävligt störande var däremot killarna i 20-års åldern lite längre bak som satt och brölade hela tiden.
Citera
2009-07-05, 20:34
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Om den skiter på sig blir det inte roligt, varken för dig som ska byta eller för dina medresenärer.

Man går till toan och byter. Enkelt.
Citera
2009-07-05, 20:37
Medlem
Tjolantas avatar
http://www.resesakerhetsbutiken.se/product_info.php?products_id=3655

Jag tyckte dessa funkade kanon. Då slipper barnet lock och ev smärta när det blir tryck i örat. Vilket brukar kunna göra ont, framför allt på små "öronbarn".

Finns även på apoteket..
Citera
2009-07-05, 23:38
Medlem
Kadeks avatar
Det var slarvigt formulerat av mig. Barnet lider inte av öronproblem utan jag är orolig över tryckförändringar som kan ge öronproblem under resans gång.

Ge bröstmjök eller ersättning vid land och start låter bra. Som barn så tuggade jag alltid tuggummi vid start och landning vilket hjälpte en hel del.

Inga problem med att byta blöjor i knäet, varken för sambon eller för mig så det är det minsta problemet.

Barnhatarna: Vad är alternativet? Sitta på ett tåg i 8 timmar där risken för grin och skrik är mycket högre eller stanna hemma i sin lägenhet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in