2009-07-06, 00:28
Medlem
Tjolantas avatar
åter igen, vill du undvika skador från tryckförändringar så är öronpropparna ett bra alternativ. Så länge inte ert barn alltid äter när flaskan kommer fram. Det räcker ju att barnet släpper flaskan en stund under start/landning för att örat ska påverkas.
Citera
2009-07-06, 17:18
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Jag skulle aldrig åkt med en snorunge, mest för att jag respekterar mina medresenärer, det finns fan ingenting som gör mig argare än när en liten skrikande, snoris inte håller käft, och ingen lyckas få tyst på honom. Något som kan göra mig lite extra sur är om föräldern inte försöker få tyst på ungen.

Så nej, flyg inte med en 5-månaders baby

Jag kan inte annat än och hålla med..
Men visst, är ungen tyst så flyg på. Men att ETT barn gör resan till ett helvete för resten av 50-100 personerna eller hur många det är på planet är bara ohyfsat.

Ta tåg? Dom flesta ungarna somnar ju när det tågen lixom "vaggar" fram.
Citera
2009-07-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Man går till toan och byter. Enkelt.

Förutsatt att man får lämna stolen Ganska kraftig turbulens är ju faktiskt inte helt ovanligt.
Citera
2009-07-07, 07:27
Medlem
Jag har själv aldrig flugit med ett barn tidigare men för några veckor så hamnade jag bredvid en Mamma och hennes 5-månaders dotter.
Det var absolut inget problem över huvud taget. Hon skrek inte en enda gång och hon tittade hela tiden på en och skrattade samt att hon greppade efter min arm och mina fingrar så det förgyllde bara flygresan.

Mamman på planet hade med sig någon vätska i en nappflaska samt att hon ammade barnet då vi var högt uppe i luften.

Jag tror att det beror mycket på barnet i sig hur pass lugn han/hon är.
Citera
2009-08-06, 10:34
Medlem
Kadeks avatar
Det gick bra att flyga. Inga problem med tryckförändringar. Inte ett enda grin men fler spyor än normalt.
Citera
2009-08-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Det gick bra att flyga. Inga problem med tryckförändringar. Inte ett enda grin men fler spyor än normalt.

Så bra då, annars så funkar "in ear" hörlurar perfekt, inge lock för öronen överhuvudtaget och då har jag ändå 8-12 start/landningar i månaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in