• 4
  • 5
2009-07-07, 19:34
Medlem
tjackkurts avatar
Använder oftast Becel pro activ då den är både godare och mjukare än bregott.
Bregott är hopplös att bre på mjuka mackor...
Citera
2009-07-08, 00:00
Medlem
pojoels avatar
Jag åt L&L ända sedan det hittades på, tills jag skulle börja testa LCHF för fem år sen. Då tvingade jag mig att börja med Bregott. Lite yucky tyckte jag, men det var för en god sak, juh.
Efter några månader tänkte jag belöna mig med en ask L&L, and guess what...
Det smakade skit!

Nu är jag fast på Bregott. Grönvitt, Extrasaltat och det där grisdyra med havssaltsflingor i bland. Smörsmaken lirar fenomenalt ihop med knäcke och mitt surdegsrågbröd!

Becel provsmakade jag en gång, men det var nog det vidrigaste hittills.

Bregott is da shit. Becel only taste like it...
Senast redigerad av pojoel 2009-07-08 kl. 00:13.
Citera
2009-07-08, 08:56
Medlem
Lupe Fiascos avatar
smöör
Citera
2009-07-09, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Bregott lämpar sig inte för att steka i. Men det är gott på mackan.

jo då, det går utmärkt att steka i. bli lika fint resultat som smör. varför skulle det inte gå?
Citera
2009-07-09, 20:08
Medlem
Philadelfia cream cheese. Smöret smakar skit där jag befinner mej, går inte ens att använda i maten utan att det smakar som smöret...

Har dock hittat kavli räkost precis som var lite kul men snor dyrt. Låg på cirka 50 sek för en tub
Citera
2009-07-09, 22:30
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Bregott eller smör smakar godast, jag gör eget bröd med en del ojämna hål som man får små fickor med smör, gott är det!

Till alla som väljer becel och liknande för att det är lättare att bre på mackan direkt ur kylen, varför inte lägga upp en liten klick smör på mackan och vänta 3 minuter? Smöret blir mjukt väldigt snabbt och man behöver inte vänta på att hela förpackningen ska mjukna. Vad jag har märkt så blir smör mycket hårdare om det har fått stå framme för länge och sen åker tillbaka i kylen, så det är att undvika.
Citera
2009-07-10, 07:33
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Philadelfia cream cheese. Smöret smakar skit där jag befinner mej, går inte ens att använda i maten utan att det smakar som smöret...

Har dock hittat kavli räkost precis som var lite kul men snor dyrt. Låg på cirka 50 sek för en tub

Vart befinner du dej då?

edit: Norge?
Citera
2009-07-10, 07:49
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
På vardagarna är jag den hälsosamma typen och äter sådant där grovt, osötat tyskbröd. Inget gott. Då gäller det att fixa ihop ett gott pålägg men som ändå är nyttigt.
Jag brukar blanda till en bunke med keso och tonfiskröra. Jag geggar hela skiten och sedan tärnar jag i sex hårdkokta ägg. Gott och nyttigt!
På helgerna däremot unnar jag mig. Då blir det rostat, vitt bröd, extrasaltat Bregott och vällagrad prästost. Helst Allerumsost. Rekommenderas!
Citera
2009-07-10, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Vart befinner du dej då?

edit: Norge?

Nej Pattaya, Thailand.
Citera
2009-07-10, 10:58
Medlem
Likmasks avatar
Messmör är det enda som hamnar på mina mackor. Funderar dock på att övergå till tartex för att få i mig lite mer fett.
Citera
2009-07-10, 12:45
Medlem
Vobblers avatar
Jag har snöat in på mjukost, så jag skippar smöret numera. Kavlis baconost, mums! Deras räkost är också fantastiskt god.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in