Jag åt L&L ända sedan det hittades på, tills jag skulle börja testa LCHF för fem år sen. Då tvingade jag mig att börja med Bregott. Lite yucky tyckte jag, men det var för en god sak, juh.
Efter några månader tänkte jag belöna mig med en ask L&L, and guess what...
Det smakade skit!
Nu är jag fast på Bregott. Grönvitt, Extrasaltat och det där grisdyra med havssaltsflingor i bland. Smörsmaken lirar fenomenalt ihop med knäcke och mitt surdegsrågbröd!
Becel provsmakade jag en gång, men det var nog det vidrigaste hittills.
Bregott is da shit. Becel only taste like it...
Senast redigerad av pojoel 2009-07-08 kl. 00:13.
Bregott eller smör smakar godast, jag gör eget bröd med en del ojämna hål som man får små fickor med smör, gott är det!
Till alla som väljer becel och liknande för att det är lättare att bre på mackan direkt ur kylen, varför inte lägga upp en liten klick smör på mackan och vänta 3 minuter? Smöret blir mjukt väldigt snabbt och man behöver inte vänta på att hela förpackningen ska mjukna. Vad jag har märkt så blir smör mycket hårdare om det har fått stå framme för länge och sen åker tillbaka i kylen, så det är att undvika.
På vardagarna är jag den hälsosamma typen och äter sådant där grovt, osötat tyskbröd. Inget gott. Då gäller det att fixa ihop ett gott pålägg men som ändå är nyttigt.
Jag brukar blanda till en bunke med keso och tonfiskröra. Jag geggar hela skiten och sedan tärnar jag i sex hårdkokta ägg. Gott och nyttigt!
På helgerna däremot unnar jag mig. Då blir det rostat, vitt bröd, extrasaltat Bregott och vällagrad prästost. Helst Allerumsost. Rekommenderas!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!