2010-08-11, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Menar du ärr eller vadå groparna osv man kan få utan gammal acne?

Ja exakt. ärr men också acne som bara ligger där som har legat där i månader. även år
Citera
2010-08-11, 22:25
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Ja exakt. ärr men också acne som bara ligger där som har legat där i månader. även år
Nej det hjälper ej mot ärr o groparna, det som hjälper mot det är väl bara laser behandling.
Citera
2010-08-12, 03:32
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
okej men jag menade ifall man måste "börja om" ifall man inte skulle ta doseringen 1-2 gånger? Då du/ni säger att finnarna kommer tillbaka om man bara låter bli att ta i ett par dagar menar jag :S

Alltså låt säga att jag tar det i 2 månader, ser resultat. Låter bli att ta i ett par dagar (kanske har slut eller nåt), jag får tillbaka finnar. Måste jag då börja om från ruta 1? :S eller ser man resultat igen fast mycket snabbare?

Om du missar att ta b5 ett par gånger gör det inget.. Det är mer om du slutar helt en månad eller så. Tror det är väldigt individuellt hur länge du behöver köra för att bli av med problemen helt.

Ett par dagar av frånvarande dosering gör absolut ingenting. Du behöver inte börja om från början. Det är mer om du tar en längre paus.
Citera
2010-08-12, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Nej det hjälper ej mot ärr o groparna, det som hjälper mot det är väl bara laser behandling.

Okej. Då är det smart att ta en behandling mot dom nya acne innan man tar laserbehandling.
Citera
2010-08-12, 13:53
Medlem
Mikelhojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Okej. Då är det smart att ta en behandling mot dom nya acne innan man tar laserbehandling.

Det är ju att rekommendera, för det är inte gratis min vän!
Citera
2010-08-12, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikelhoj
Det är ju att rekommendera, för det är inte gratis min vän!

har ändå slösat flera tusen med meningslösa tabletter hur mkt kostar en vanlig laser? offtopic sorry
Citera
2010-08-12, 13:58
Medlem
Mikelhojs avatar
Har jag ingen aning om, men lasern tar ju inte bort produktionen så om du gör laser och sedan kommer det tillbaka ganska snabbt igen eftersom produktionen är där! Så har jag förstått det hela!
Citera
2010-09-14, 21:24
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Tjena.

Är det den här produkten (http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/pantothenic-acid-b-5-100-capsules) ni har användt er av? Har läst mig till att man ska ta runt 10gram/dag, vilket är 20kapslar/dag.

Då är kvinnan i hälsokostaffären jag pratade och köpte min burk av rätt fel ute, för hon rådde mig att ta en tablett morgon och kväll.
Citera
2010-09-27, 13:54
Medlem
fiskmåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Tjena.

Är det den här produkten (http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/pantothenic-acid-b-5-100-capsules) ni har användt er av? Har läst mig till att man ska ta runt 10gram/dag, vilket är 20kapslar/dag.

Då är kvinnan i hälsokostaffären jag pratade och köpte min burk av rätt fel ute, för hon rådde mig att ta en tablett morgon och kväll.

mja om du är ute efter acneläkande effekt är det 5-10g dagligen som gäller beroende på hur möcke du har. Det har troligtvis inte hälsokosttanten ingen koll på ;D
Citera
2010-12-11, 14:57
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmås
mja om du är ute efter acneläkande effekt är det 5-10g dagligen som gäller beroende på hur möcke du har. Det har troligtvis inte hälsokosttanten ingen koll på ;D

Ja, allright. Det betyder i sin tur att man äter en burk på 5 dagar, det blir oerhört oekonomiskt.
Så jag köpte Vekks b5vitamin i pulverform istället, har dock inte märkt någon skillnad i acnesynpunkt, vilket är väldigt tråkigt.
Citera
2010-12-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Ja, allright. Det betyder i sin tur att man äter en burk på 5 dagar, det blir oerhört oekonomiskt.
Så jag köpte Vekks b5vitamin i pulverform istället, har dock inte märkt någon skillnad i acnesynpunkt, vilket är väldigt tråkigt.

det blir klart bättre för mig om jag:

1. är konsekvent med injektionstiderna och har stabila hormon-nivåer.
2. tar en AI för att sänka östrogenet.
3. tar min B5 vitamin varje dag (>9000% av RDI)

jag har listat punkterna i den ordning som jag tror att dom verkar mot acne.
stabila nivåer är alltså viktigast för att undvika acne.
Citera
2010-12-11, 18:11
Medlem
Turboflenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hcube
det blir klart bättre för mig om jag:

1. är konsekvent med injektionstiderna och har stabila hormon-nivåer.
2. tar en AI för att sänka östrogenet.
3. tar min B5 vitamin varje dag (>9000% av RDI)

Hjälper AI så pass alltså?
Senast redigerad av Turboflens 2010-12-11 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in