2010-12-11, 21:57
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmås
mja om du är ute efter acneläkande effekt är det 5-10g dagligen som gäller beroende på hur möcke du har. Det har troligtvis inte hälsokosttanten ingen koll på ;D
Vet inte vart du fått dom 5-10g ifrån så ska inte säga att du har fel men enligt mig och några fler i mitt umgänge så behövs de inga 10g om dagen

själv tog jag 500-1g om dagen smörjde området med basiron 10% o de tog 3v sen va alla så gott som borta
jag hade mycketpå axlar o rygg stora feta jävlar som ömma fruktansvärt
vipps borta

så mittnråd e 1g om dagen+basiron 10% morgon kväll tunt laher precis som du smörjer med hudkräm (ska ej tvättas av som anvisningarna säger låt va kvar duscha av de nör du väl duschar)

Hoppas de hjälper
Citera
2010-12-12, 14:31
Medlem
MinSmurfs avatar
Förmodligen har någon redan nämt detta men Vitamin b5 styr bla talgkörtlarnas produktion av talgsekret. Blandar man 1 1/2 matsked b5 i vatten och dricker varje kväll stänger kroppen ner produktionen och inom några dar försvinner finnarna. Vet inte någon som inte blivit helt fri från akne efter detta.
Citera
2010-12-12, 17:24
Medlem
Jag kör Great Earths vitamin B5 kapslar 1000mg i varje. Tar en om dagen, gjort det i snart två månader. Tycker att en del finnar i mitten av ryggen minskat men har en hel del kvar. Ska nog prova på någon av de där högdoserade vitamin B5 tillskotten som finns..

Tetralysal före, under och efter kur? Går det?
Samma sak med Vitamin B5?

Har inte orkat söka något, hoppas någon schysst jävel kan ge ett svar
Citera
2010-12-12, 17:28
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fefferoni
Jag kör Great Earths vitamin B5 kapslar 1000mg i varje. Tar en om dagen, gjort det i snart två månader. Tycker att en del finnar i mitten av ryggen minskat men har en hel del kvar. Ska nog prova på någon av de där högdoserade vitamin B5 tillskotten som finns..

Tetralysal före, under och efter kur? Går det?
Samma sak med Vitamin B5?

Har inte orkat söka något, hoppas någon schysst jävel kan ge ett svar
Ja
Ja
Citera
2010-12-12, 17:56
Medlem
MinSmurfs avatar
Citat:

På naturapoteket har dom burkar med B5 till överkomligt pris, en och en halv matsked om dagen är allt du behöver.
Citera
2010-12-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinSmurf
På naturapoteket har dom burkar med B5 till överkomligt pris, en och en halv matsked om dagen är allt du behöver.

Vartifrån skulle du rekommendera mig skaffa B5?
Citera
2010-12-12, 19:49
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Vartifrån skulle du rekommendera mig skaffa B5?
www.vekk.se
Citera
2010-12-12, 19:55
Medlem
Mr-zippos avatar
Varför testar ni inte basiron 10% som jag skrev? Funkar hur bra som helst i kombo me b5 1g ed
Citera
2010-12-12, 19:57
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Varför testar ni inte basiron 10% som jag skrev? Funkar hur bra som helst i kombo me b5 1g ed
hehe jag kör duac med b5 funkar sjukt bra, basiron funkar nog bra det oxå.
Citera
2010-12-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
www.vekk.se

Funderar starkt på den, men är lite osäker.. Föredrar kapslar av praktiska skäl, men är tveksam till om det så bra för magen att käka så många. Tog du kapslar eller pulver?

Vill poängtera, bra för magen då menar jag att ja tidigare känt lite konstigt i magen av att svälja tusen kapslar^^

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo

Når inte min rygg.. Lättare o äta än smörja.
Senast redigerad av Fefferoni 2010-12-12 kl. 20:01.
Citera
2010-12-12, 20:00
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Funderar starkt på den, men är lite osäker.. Föredrar kapslar av praktiska skäl, men är tveksam till om det så bra för magen att käka så många. Tog du kapslar eller pulver?

Når inte min rygg.. Lättare o äta än smörja.
Pulver, blanda med apelsinjuice smakar inte ens äckligt, mycket smidigare.
Citera
2010-12-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Pulver, blanda med apelsinjuice smakar inte ens äckligt, mycket smidigare.

Okej jag ska nog ge det ett försök.. Räckte det med en 30 dagars förbrukning för att märka av skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in