2010-08-11, 08:49
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Tog det ytterliggare 2 månader innan du såg resultat igen då?

fan 2 månader är jävligt lång tid ändå

Jag körde 2 år för att jag inte ville att problemen skulle komma tillbaka, vilket de inte heller gjorde. Absolut inget måste att köra så länge för att få bra resultat!

Det var bara i början när jag slutade som det började komma tillbaka symptom.. Hade säkert bara behövt köra 6 månader - 1 år (grov uppskattning, vet) för att bli av med problemen helt.
Citera
2010-08-11, 08:55
Medlem
addims avatar
Ska bara tillägga: Jag tror inte att b5 är för folk med grova problem. Mer för såna som jag, ofta problem med fettig hy och diverse röda bombnedslag med jämna mellanrum.
Citera
2010-08-11, 13:28
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addim
Jag körde 2 år för att jag inte ville att problemen skulle komma tillbaka, vilket de inte heller gjorde. Absolut inget måste att köra så länge för att få bra resultat!

Det var bara i början när jag slutade som det började komma tillbaka symptom.. Hade säkert bara behövt köra 6 månader - 1 år (grov uppskattning, vet) för att bli av med problemen helt.

okej men jag menade ifall man måste "börja om" ifall man inte skulle ta doseringen 1-2 gånger? Då du/ni säger att finnarna kommer tillbaka om man bara låter bli att ta i ett par dagar menar jag :S

Alltså låt säga att jag tar det i 2 månader, ser resultat. Låter bli att ta i ett par dagar (kanske har slut eller nåt), jag får tillbaka finnar. Måste jag då börja om från ruta 1? :S eller ser man resultat igen fast mycket snabbare?
Citera
2010-08-11, 14:04
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
okej men jag menade ifall man måste "börja om" ifall man inte skulle ta doseringen 1-2 gånger? Då du/ni säger att finnarna kommer tillbaka om man bara låter bli att ta i ett par dagar menar jag :S

Alltså låt säga att jag tar det i 2 månader, ser resultat. Låter bli att ta i ett par dagar (kanske har slut eller nåt), jag får tillbaka finnar. Måste jag då börja om från ruta 1? :S eller ser man resultat igen fast mycket snabbare?
Nej du behöver inte börja om, men varför låta bli pga lathet se till att ha det hemma o njut av din fräscha hy. Jag började med B5 var dock skeptisk som fan till det, har inte jätteproblem med acne utan mest fet hy o lite små finnar som kmr då o då, sen ja börja med B5 är min flottiga hy i princip obefintlig o så kör jag Duac gel på kvällarna aldrig haft så bra hy som nu. Duac torkar inte ut huden på mig heller so massa annat gjort som jag prövat förr stioxyl osv. Kör b5 o duac på kvällen så kr du få en fin hy.
Citera
2010-08-11, 14:32
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Nej du behöver inte börja om, men varför låta bli pga lathet se till att ha det hemma o njut av din fräscha hy. Jag började med B5 var dock skeptisk som fan till det, har inte jätteproblem med acne utan mest fet hy o lite små finnar som kmr då o då, sen ja börja med B5 är min flottiga hy i princip obefintlig o så kör jag Duac gel på kvällarna aldrig haft så bra hy som nu. Duac torkar inte ut huden på mig heller so massa annat gjort som jag prövat förr stioxyl osv. Kör b5 o duac på kvällen så kr du få en fin hy.

jag menade helt enkelt utifall att. Man kanske åker bort nånstans och glömmer att ta med sig det, man kanske hinner få slut innan man får nytt etc.

men man behöver inte börja om alltså? bra det.
hur lång tid tog det innan du såg effekt?
Citera
2010-08-11, 14:37
Bannlyst
2 månader ska inte visa resultat! Jag använder roaccutane och det har gått nu 6 månader och de e nu de magiska börjar Den har samma effekt som B5.

så ha tålamod och vänta ett par månader till, good luck
Citera
2010-08-11, 15:36
Medlem
makaveli143s avatar
Jag märkte en markant minskning av fet hy redan efter 2-3 veckor, men har du grov acne så är inte
B5 för dig. O du som snackar om att b5 funkar på samma sätt som roaccutane du snackar i nattmössan finns kanske några likheter inte för att jag vet vad dom är men det är definitivt inte likartat några 6 månaders väntetid på att få effekt av b5 är det inte alls iaf.
Citera
2010-08-11, 15:42
Bannlyst
[quote=makaveli143 O du som snackar om att b5 funkar på samma sätt som roaccutane du snackar i nattmössan finns kanske några likheter inte för att jag vet vad dom är men det är definitivt inte likartat några 6 månaders väntetid på att få effekt av b5 är det inte alls iaf.[/QUOTE]

Ok fick bara höra att det skulle ta en tid för de ska ta effekt. men vanlig effekt som minskning av fetthud kan jag nog säga att man fick.
Men vet du om B5 tar bort gamla accne som man hade? "döda" och inte aktiva om du förstår vad jag menar
Citera
2010-08-11, 15:50
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Ok fick bara höra att det skulle ta en tid för de ska ta effekt. men vanlig effekt som minskning av fetthud kan jag nog säga att man fick.
Men vet du om B5 tar bort gamla accne som man hade? "döda" och inte aktiva om du förstår vad jag menar
Menar du ärr eller vadå groparna osv man kan få utan gammal acne?
Citera
2010-08-11, 16:40
Medlem
Mikelhojs avatar
Har haft lite problem med finnar under mina år och till slut blev jag så trött på det och gick till läkaren, fick då utskrivit Tetralysal, tog 300mg morgon / 300mg kväll, + differin fungerade utmärkt och allting gick bort men så fort man missade 1-3 dagar så kommer det jätte mycket tillbaka. Så var ganska noga med det, har nu gått på Tetralysal i 1 år utan avbrott. Det är väldigt långt säger vissa men avtar effekten precis som med allt annat? hur länge bör man isåfall hålla upp för att effekten ska komma tillbaka?
Citera
2010-08-11, 16:43
Medlem
Jensofswedens avatar
Fiskolja, B5, B-vitaminer i allmänhet i rätt höga doser. Prova det
Citera
2010-08-11, 17:26
Medlem
Mikelhojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Fiskolja, B5, B-vitaminer i allmänhet i rätt höga doser. Prova det