2011-05-20, 21:01
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Ni som kör/har kört på pulvret från www.vitamin-b5.se... doserade ni enligt deras anvisningar eller mer än det?
Dedär obuffrade pulvret skiter du bara ut. Det drabbar bara magen i onödan. Kör Green Earths depottabletter istället. På 2g (2 tabbar) om dagen så blir jag så torr i huden att fingertopparna börjar spricka. Jag pendlar mellan 1-2 g periodvis när acnen ökar.
Citera
2011-05-21, 10:46
Medlem
singels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Dedär obuffrade pulvret skiter du bara ut. Det drabbar bara magen i onödan. Kör Green Earths depottabletter istället. På 2g (2 tabbar) om dagen så blir jag så torr i huden att fingertopparna börjar spricka. Jag pendlar mellan 1-2 g periodvis när acnen ökar.

Var hittar jag det? Har själv kört från vitaminb5 och tycker inte det hjälper mig överhuvudtaget.

Nu har jag kört Anderela 0,05% i en vecka och det ser mycket bättre ut redan. Resultat uppnås efter 2-3v och jag hoppas verkligen det blir mycket bättre. Det är receptbelagt (svenska namnet för Retin-A), men jag har kontakter på apoteket

Mvh
Citera
2011-05-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singel
Var hittar jag det? Har själv kört från vitaminb5 och tycker inte det hjälper mig överhuvudtaget.

Nu har jag kört Anderela 0,05% i en vecka och det ser mycket bättre ut redan. Resultat uppnås efter 2-3v och jag hoppas verkligen det blir mycket bättre. Det är receptbelagt (svenska namnet för Retin-A), men jag har kontakter på apoteket

Mvh

Aberela är korrekt namn, kör själv på detta jag med. Kan väl säga att jag har kontakter inom sjukvården jag också . Tycker inte Aberela fungerar särskilt bra men får väl ge det lite tid. Tycker mest att det blir värre och att finnarna börjar ömma.
Citera
2011-05-21, 19:46
Medlem
singels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamannen
Aberela är korrekt namn, kör själv på detta jag med. Kan väl säga att jag har kontakter inom sjukvården jag också . Tycker inte Aberela fungerar särskilt bra men får väl ge det lite tid. Tycker mest att det blir värre och att finnarna börjar ömma.

Haha. Ibland tänker man en sak och skriver en annan :P

Om du läser instruktionerna, vilket du säkert har så är det mer eller mindre positivt att de blir värre första veckorna. Känner nästan samma och även att vissa kan göra ont. Men ge de minst 6 veckor, det tänker jag göra!

Ps. Tryck INGA finnar. Det är superkass om det handlar om rygg, axlar. Finnarna där tar dessutom mycket längre tid där att läka, bli bra. Ds

Mvh
Citera
2011-05-21, 20:02
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:

Mvh
Sorry, Great Earth heter dom.
http://www.skanstullshalsokost.se/har-hud-naglar/107-pantothenic-acid-1000-mg-90-tabletter-7350031361391.html
Citera
2011-05-21, 22:39
Medlem
singels avatar
Citat:
Sorry, Great Earth heter dom.
http://www.skanstullshalsokost.se/har-hud-naglar/107-pantothenic-acid-1000-mg-90-tabletter-7350031361391.html

Cool. Men vad skulle skillnaden vara på dessa och mina jag äter? äter 2g om dagen 500mg/st..
Citera
2011-05-22, 11:40
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Cool. Men vad skulle skillnaden vara på dessa och mina jag äter? äter 2g om dagen 500mg/st..
Jag har ingen aning om vad du äter. Clear skin eller vad dom heter säljer ett billigt pulver som man ska skopa i sig 10g av ett par ggr om dagen. Det skiter man bara ut och blir dålig i magen utav.
Citera
2011-05-22, 12:00
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vad du äter. Clear skin eller vad dom heter säljer ett billigt pulver som man ska skopa i sig 10g av ett par ggr om dagen. Det skiter man bara ut och blir dålig i magen utav.

Jag tar ca en halv tsk 1-2 ggr/dag o håller den värsta acnen borta. Inga jätteproblem för min del dock. Hade nog varit det utan B5...
Depopiller verkar ju grymt!! Ska genast införskaffas. Rapporterar skillnaden här om någon månad.
Citera
2011-05-23, 08:30
Medlem
singels avatar
Citat:

Sorry. Trodde de var underförstått att jag åt de från vitaminb5.se eller vad den nu heter

Har hört att man ger höga doser som vi är ute efter som blodförtunnande.. Det är ju inget vidare om det stämmer. (därför dom högt doserade pillerna är receptbelagda)

Mvh
Citera
2011-05-24, 02:49
Medlem
z4ranoffs avatar
Är inne på min andra burk vitamin b5 (Clearly Gone pulver). Första burken kombinerade jag med tetralysal som jag då hade tagit i ca två månader. Blev hyffsat nöjd med resultatet. Nu under sommaren tänkte jag endast käka pulver eftersom man kan få utslag om man solar under en tetralysalkur, men efter att ha varit utan tetralysalen i någon vecka känner jag att finnarna börjar komma tillbaka. Ska vänta några dagar och om det inte blir bättre med endast pulvret får jag gå tillbaka till kombinationen. Gud vad mycket lidande finnar kan orsaka, har nästan inga i ansiktet men fullt med envisa jävlar på axlar och rygg. uuh ångest.

EDIT: glömde nämna att jag under några dagar fick väldigt svåra magsmärtor utan någon aning vad som orsakade det. efter att ha läst lite i denna tråden visar det sig att det är en av (om inte den enda) biverkningen, fick åka in till citykliniken men blev hemskickad igen pga att jag inte visade några som helst symptom på någon sjukdom. Antingen går det över eller så blir det värre och då får du åka till akuten sa dem. Jag sa till och med att jag käkade både tetralysal och vitamin b5. dumma läkare. Smärtorna gick som tur var över efter ungefär 5 dagar och jag har inte haft dem sedan dess.
Senast redigerad av z4ranoff 2011-05-24 kl. 02:53.
Citera
2011-05-24, 03:00
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cry1
Jag tar ca en halv tsk 1-2 ggr/dag o håller den värsta acnen borta. Inga jätteproblem för min del dock. Hade nog varit det utan B5...
Depopiller verkar ju grymt!! Ska genast införskaffas. Rapporterar skillnaden här om någon månad.
Ja gör gärna det. Jag läste om andra som provat och tyckte de var en förbättring i en annan tråd om B5 är på FB.
Citera
2011-05-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z4ranoff
Är inne på min andra burk vitamin b5 (Clearly Gone pulver). Första burken kombinerade jag med tetralysal som jag då hade tagit i ca två månader. Blev hyffsat nöjd med resultatet. Nu under sommaren tänkte jag endast käka pulver eftersom man kan få utslag om man solar under en tetralysalkur, men efter att ha varit utan tetralysalen i någon vecka känner jag att finnarna börjar komma tillbaka. Ska vänta några dagar och om det inte blir bättre med endast pulvret får jag gå tillbaka till kombinationen. Gud vad mycket lidande finnar kan orsaka, har nästan inga i ansiktet men fullt med envisa jävlar på axlar och rygg. uuh ångest.

Word! Tänkte inte alls på detta innan min kur och jag hade inga problem med det de första månaderna. Men jag kan säga att finnarna på axlarna är bland det värsta jag har varit med om. Det gör så fruktansvärt ont och jag kan inte ens träna riktigt längre. Kan inte köra axlar då jag inte kan lyfta upp armarna över axelhöjd pga smärtan. Detsamma gäller t.ex latsdrag. Har inte kunnat köra knäböj eller ens benpress då jag inte kan ha någonting som pressar på axlarna utan att dö av smärta. Till en början oroade man sig över hur fult det är med finnar men nu är smärtan det enda jag tänker på. Ligger för fan sömnlös om nätterna.

Fortsätter det så här så ska jag göra allt jag kan för att få Roaccutan utskrivet av läkaren, jag pallar fan inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in