2011-05-24, 17:03
Medlem
singels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamannen
Word! Tänkte inte alls på detta innan min kur och jag hade inga problem med det de första månaderna. Men jag kan säga att finnarna på axlarna är bland det värsta jag har varit med om. Det gör så fruktansvärt ont och jag kan inte ens träna riktigt längre. Kan inte köra axlar då jag inte kan lyfta upp armarna över axelhöjd pga smärtan. Detsamma gäller t.ex latsdrag. Har inte kunnat köra knäböj eller ens benpress då jag inte kan ha någonting som pressar på axlarna utan att dö av smärta. Till en början oroade man sig över hur fult det är med finnar men nu är smärtan det enda jag tänker på. Ligger för fan sömnlös om nätterna.

Fortsätter det så här så ska jag göra allt jag kan för att få Roaccutan utskrivet av läkaren, jag pallar fan inte mer.

Du får mitt problem att låta som piss i mississippi! Hoppas de löser sig
Citera
2011-05-24, 18:06
Medlem
Har kört Clearly gones b5 tabletter för ett tag sen, blev ganska mycke bättre. Men har jag fått en del finnar igen så kommer köra på i nån månad med B5.

Står på burken att man ska ta 21 tabs om dan Vilket är cirkus 10g om dan
Senast redigerad av Bingokrull 2011-05-24 kl. 18:08.
Citera
2011-05-24, 20:17
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokrull
Har kört Clearly gones b5 tabletter för ett tag sen, blev ganska mycke bättre. Men har jag fått en del finnar igen så kommer köra på i nån månad med B5.

Står på burken att man ska ta 21 tabs om dan Vilket är cirkus 10g om dan
Hur mår magen då ?
Citera
2011-05-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Hur mår magen då ?

Min mage är inte så känslig och har typ aldrig vart de, så magen funkar bra för mig.
Citera
2011-07-19, 20:14
Medlem
Tänkte bumpa den här tråden lite.

Jag har nu beställt Vekk Vitamin b5 och tar 1 tesked vid 3 tillfällen per dag. Har gjort detta i 1 vecka utan något vidare resultat.

Hur tålmodig bör man vara med sånt här? Beror det på person till person eller? Bör man ändra några vanor samtidigt som man tar detta för att kanske skynda på effekten?
Senast redigerad av J0113 2011-07-19 kl. 20:25.
Citera
2011-07-20, 11:08
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0113
Tänkte bumpa den här tråden lite.

Jag har nu beställt Vekk Vitamin b5 och tar 1 tesked vid 3 tillfällen per dag. Har gjort detta i 1 vecka utan något vidare resultat.

Hur tålmodig bör man vara med sånt här? Beror det på person till person eller? Bör man ändra några vanor samtidigt som man tar detta för att kanske skynda på effekten?

ett par månader tar det innan det ger bra effekt. kan tillomed bli värre innan det bli bättre

mvh
Citera
2011-07-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
ett par månader tar det innan det ger bra effekt. kan tillomed bli värre innan det bli bättre

mvh

Okej, tack!

Så alltså, samma dosering, var tålmodig och om det inte funkar efter 2/3 månader...? Besöka hud-doktor?
Citera
2011-07-21, 14:59
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Okej, tack!

Så alltså, samma dosering, var tålmodig och om det inte funkar efter 2/3 månader...? Besöka hud-doktor?
Japp. 4-6 veckor får du nog räkna med innan du kan utvärdera.
Citera
2011-07-21, 19:05
Medlem
Citat:
Japp. 4-6 veckor får du nog räkna med innan du kan utvärdera.

Okej, tack!

Utan att gå för Off-topic nu, vad kan jag göra förutom det för att iaf försöka skynda på effekten? Jag har fått en del svullnader runt kinderna, och jag hörde från någon att is precis innan man lägger sig och sedan tandkräm(!?) över natten. Hört något om detta?
Citera
2011-07-22, 00:47
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Okej, tack!

Utan att gå för Off-topic nu, vad kan jag göra förutom det för att iaf försöka skynda på effekten? Jag har fått en del svullnader runt kinderna, och jag hörde från någon att is precis innan man lägger sig och sedan tandkräm(!?) över natten. Hört något om detta?

Basiron 10% eller något annat med Bensoylperoxid. Basiron är receptfritt.

Sedan kan du såklart snacka med en läkare och se vad du kan få. Jag fick Tetralysal på recept.
Citera
2011-07-22, 01:35
Medlem
Jag har sagt det förut och säger det igen, Great Earth Pantotensyra 1000mg. Ta en om dagen det ger mig goda resultat
Citera
2011-07-23, 15:16
Medlem
Citat:
Basiron 10% eller något annat med Bensoylperoxid. Basiron är receptfritt.

Sedan kan du såklart snacka med en läkare och se vad du kan få. Jag fick Tetralysal på recept.

Fick Tetralysal tidigare, men blev strikt tillsagd att jag inte kommer att få någon under sommaren tydligen. Jag tycker dock det fungerade rätt bra efter ett par månader, men jag vänder mig nu till något annat då jag antagligen inte kommer att få det utskrivet.

Men angående de svullnader jag har. Är det bara att verkligen låta bli att pilla på dem och vara tålmodig? Eller ska jag, som jag hört, lägga is på dem och hoppas den går ner? Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in