2010-12-12, 20:05
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fefferoni
Okej jag ska nog ge det ett försök.. Räckte det med en 30 dagars förbrukning för att märka av skillnad?
Jadå, det mest märkbara är att hyn blir mycket mindre fet o pormaskerna försvinner. Har itne haft någon kraftig acne utan just lite mindre blämmor oc fet hy perfekt för detta ändamål, sen så krämar du på med duac så skaru få fason på hyn.
Citera
2010-12-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Jadå, det mest märkbara är att hyn blir mycket mindre fet o pormaskerna försvinner. Har itne haft någon kraftig acne utan just lite mindre blämmor oc fet hy perfekt för detta ändamål, sen så krämar du på med duac så skaru få fason på hyn.

Jag har dock fått en hel del finnar på ryggen och bakre axlar.. Eftersom jag tycker b5 tabbarna hjälper, mina som bara innehåller 1g, så borde väl en ökad dos hjälpa mera..
Citera
2010-12-12, 20:16
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fefferoni
Jag har dock fått en hel del finnar på ryggen och bakre axlar.. Eftersom jag tycker b5 tabbarna hjälper, mina som bara innehåller 1g, så borde väl en ökad dos hjälpa mera..
Möjligt, men behöver inte vara så prova det är inte dyrt o inte farligt för kroppen. O försök få nån att smörja in de drabbade områdena med duac lr basiron. har du ingen brud lr nån brorsa lr nått som kan hjälpa dig med det.
Citera
2010-12-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Möjligt, men behöver inte vara så prova det är inte dyrt o inte farligt för kroppen. O försök få nån att smörja in de drabbade områdena med duac lr basiron. har du ingen brud lr nån brorsa lr nått som kan hjälpa dig med det.

Jo iförsig, dock bor jag inte ihop med bruden. Men de låter som en bra idé jag kör nog på det!
Citera
2011-05-19, 15:02
Medlem
Kanske lite onödig bump, men zippo och maka, känner ni att det inte hade fungerat om ni inte hade kört Basiron/Duac till? Jag har fått en jobbig acne som smärtar enormt mycket på axlar, bröst och rygg och har börjat med B5, har kört i ca. 1,5 vecka. Kör ingen kräm till men om det verkligen gör så stor skillnad så får jag väl ta och införskaffa mig det med.
Citera
2011-05-20, 10:07
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamannen
Kanske lite onödig bump, men zippo och maka, känner ni att det inte hade fungerat om ni inte hade kört Basiron/Duac till? Jag har fått en jobbig acne som smärtar enormt mycket på axlar, bröst och rygg och har börjat med B5, har kört i ca. 1,5 vecka. Kör ingen kräm till men om det verkligen gör så stor skillnad så får jag väl ta och införskaffa mig det med.

B5 är inget underdunder och funkar vid mindre besvär.
Jag hade skaffat en receptfri kräm också till att börja med.
Citera
2011-05-20, 13:24
Medlem
manhofs avatar
Har käkat 1g B5 nu i ~5 månaders tid. Det har inte hjälpt ett dugg faktiskt.

Höja dosen? Eller vad tror experterna?
Citera
2011-05-20, 13:27
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manhof

Tetralysal nästa. är enligt dom som vet lätt att få utskrivit.
Citera
2011-05-20, 13:35
Medlem
manhofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
Tetralysal nästa. är enligt dom som vet lätt att få utskrivit.

Saken är den, har inga "problem". Fet hy och pormaskar, men vafan, man är ju mån om sitt utseende

Ska testa någon bögig kräm först innan jag ger mig på tetra.

Mvh
Citera
2011-05-20, 13:57
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Saken är den, har inga "problem". Fet hy och pormaskar, men vafan, man är ju mån om sitt utseende

Mvh

tar själv en recept fri kräm från apo, och den tar bort nästan all min akne, bara applicera direkt efter man duschat och göra det 1 gång om dagen iaf.
Citera
2011-05-20, 14:00
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:

Mvh
aha... då är det basiron 5/10%. samma som stioxyl
klanka inte på stvningen för har fan ingen aning om hur det stavas
Citera
2011-05-20, 20:08
Medlem
Citat:

Av amerikanerna som jag läst har påstått att B5 hjälpt mot acne har legat på minst 5g om dagen. Vissa tomtar i denna tråd har kört 10g om dagen och säger det hjälpt.

Själv skulle jag aldrig kört på den dosen pga rubbning av homeostasis med andra B vitaminer, vem fan vill ha brist på B6 och B12?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in