• 1
  • 2
2010-05-07, 18:45
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7331kcabhsalF
Kan man röka vattenpipa på ett hälsosamt sätt??

Du kan väl byta ut tobaken mot någonting annat antar jag. Det jag hört är också att tobaken man har till vattenpipa är snudd på ofarlig och inte beroendeframkallande, fast kan ha helt fel.
Citera
2010-05-13, 00:39
Medlem
jag har rökt vattenpipa i tre år typ men asså dom säger att det är om du röker en timme med vattenpipa så är det som 2 vanliga cigg i min smak är det asså helta och den är stor är det 0.05 nikotin så beror på smaken också vissa har mer och mindre men lite svårt att läsa deras språk bara xD men röken filteras i vattnet ifall så du får typ up 5-10 procent av allt så inte så mycket men ha kul ifall och jag röker ensam och du är 3 stycken så inte mycket alls
Citera
2010-05-13, 04:09
Medlem
Jonipoons avatar
Vattenpipa verkar ha blivit något nytt slags fjortis/ungdoms-fenomen som dykt upp överallt på snorungars balkonger och uteterasser. De gömmer den i en låda på rummet, ringer runt till sina polare och röker vattenpipa när föräldrarna inte är hemma. Det är inte coolt och inte OKEJ, det är bara svinigt löjligt och ocoolt. De som säger att det är gott ljuger, även om det är gott gör de det bara för att de inbillar sig att de är extremt coola.

Plocka fram ciggpaketet istället och stå och flina till deras vattenpipa.
Citera
2010-06-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Kolet sätter sig och täpper igen de porer i lungorna som tar upp syre även en bra stund efter rökningen
Haha röker du så mycket att du får ner kolet i lungorna tycker jag du ska sluta röka överhuvutaget.
Kolet ligger uppepå tobaken,vaporizerar tobaken ( tobaken brinner alltså inte ),sen ner i vattnet för att kyla ner.
Och ner i lungorna, att kolbitar ska åka med denna process ner i lungorna, ser jag som en omöjlighet.

Allt som förbränns är farligt,oasevett om det är tobak,hasch,blad,vattenpipstobak eller vad det nu är.
Förbränning bidrar alltid med massa smuts i röken.
Organisk förbränning är det ju även i en pipa,likaså i en cigg.
Så farligt och ofarligt, ingen rök är bra för kroppen.
Citera
2010-06-04, 21:18
Medlem
Doffhausens avatar
Det var en massa skitsnack att en timmes rökning skulle vara i sama form som att dra i sig 200 cigaretter.

Men så klart överdriver staten..

Jag har rökt en vattenpipa själv i cirka 2 timmar (2 kolbitar och två laddningar tog det).

Jag har även kört 4 timmar i sträck med 2 kolbitar och tobaken. (Hemmabygge, plasten hade inte smält under loppets gång).

Den för inte så länge sen på två timmar gav inga speciella effekter som jag har känt utav.

Den som tog 4 timmar gav mig huvudvärk och lätt andnöd.

Om ni är 3 st och ska dela på en vattenpipa så är det fan lungt. Larva dig inte och njut. Rök dock inte längre än 2 timmar utifall du vill slippa eventuell huvudvärk. Rök inte varje dag heller för då blir det bara vidrigt.

Hur stor är pipan? Ju mer vatten det är i pipan desto längre hjälper det (och gör röken kallare) att filtrera koldioxiden.

Slutsats: Sluta larva dig och njut, ta halsbloss också, det kan bli torrt i halsen om röken är för stark (dv.s för varmt vatten.). Lägg även i isbitar så att röken blir kallare, då är det lättare. Hjälper även om du har rökt förut.
Citera
2010-06-05, 10:05
Medlem
Den smaksatta tobaken i en vattenpipa innehåller även socker som blir farligt vid inandning efter förbränning..
Citera
2012-04-05, 17:00
Medlem
Eztermis avatar
Att en timmes vattenpiperökning skulle vara som 200 cigg måste vara rent bullshit.

Jag har aldrig rökt aktivt, röker inte. Men tre gånger då vattenpipan åkt fram genom årens lopp så har jag såklart suttit med.

Första gången rökte jag en timme, kände ingenting. Under ett halvår rökte jag inget, sen satt vi en kväll och rökte i fyra timmar med vattenpipan utan att jag kände nånting. Jag, som ovan rökare, borde ju fått diverse sjukdomstillstånd om fyra timmar skulle innebära att jag suttit och blossat i mig 800 cigg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in