Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Min klla r inte Wikipedia. Jag har inte lst den artiklen frrn jag lste den nyss. Teorin om stjrnpositioner str inte nmnd i Wikipedia, s min klla torde rimligtvis inte vara Wikipedia, eller hur? (terigen, ls p innan du uttalar dig). Anser du att Wikipedia har fel om uppgiften att kungskammaren har smala schakt som leder ut i fria luften?
Och min misstanke att du inte ens varit dr, grundar sig p att du sger du har beskt muset, talat med vanliga egyptier och arkeologer, och nd lyckats missa en av de mer knda aspekterna av Gizas pyramid(er). Det r med andra ord en hgst rimlig misstanke, och den misstanken bestr. Hur skulle du lyckats missa det hr?
Du anvnder inte Wikipedia som din egen klla men hnvisar mig att googla och samla information drifrn?
Har du sjlv ens varit i Giza/Kairo? Skitsamma vad du googlar fram, till skillnad frn hllristningar s r inte all information du hittar p internet hugget i sten! Prata med personer som knner till mnet istllet, dvs. arkeologer och historiker! Du har terigen undvikit att svara p vad din klla r.
Om du lrde dig frst det du lser skulle du inse att jag ifrgastter att du ht hnvisar till Wikipedia, inte vad som
ordagrant str dr. Jag kan inte minnas ngra "ventilationshl" (du angav heller inte i ditt frsta inlgg vilken av pyramiderna i Egypten du syftade p, drav mitt svar om det avsg ngon av dem i Giza!) men det r enbart min egen, hgst personliga uppfattning. Att dessa "ventilationshl" skulle vara "en av de mer knda aspekterna av Gizas pyramid(er)" r uppenbarligen ngot jag, och en jvla massa mnniskor tillsammans med mig, missat. terigen, har du ens varit dr och sett dessa pyramider p nra hll, eller frlitar du dig helt p dina "kllor" p internet?