Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Precisionen är alldeles för bra, dels hur de passar ihop blocken och dels ytor inuti pyramiden.
"The casing stones of the Great Pyramid and Khafre's Pyramid (constructed directly beside it) were cut to such optical precision as to be off true plane over their entire surface area by only one-fiftieth of an inch(0,05cm). They were fitted together so perfectly that the tip of a knife cannot be inserted between the joints even to this day."
Du fick en länk tidigare där de utforskar pyramidens inre med en robot.
Där hittar de till och med stenar som inte har snyggats till ordentligt, troligen pga att de låg efter i planeringen och var tvungna att snabba på för att inte stoppa upp andra team.
Angående att inte kunna få in spetsen på en kniv?
Alla bilder jag har sett (jag har dessvärre inte själv varit i Egypten) visar på imponerande precision, men knappast så att det inte finns några sömmar större än en millimeter.
Citat:
De är utplacerade (för) exakt.
De är utplacerade efter orions belte och Cheops pyramid är nästintill exakt placerad i nordlig riktning, även fast de inte hade några kompasser.
Förutsatt att man först vänder upp och ner på Orion, eller på pyramiderna, samt att man missar att stjärnorna faktiskt rör sig och stjärnkonstellationerna så sakteliga ändras på ett par tusen år.
Att placera dem i exakt nordlig riktning är inte så svårt. Vi har nämligen en stor fin stjärna placerad exakt i jordaxelns förlängning, polstjärnan, som har använt för navigation i tusentals år.
Citat:
Enligt mainstream så uppfördes pyramiden på 20 år och det är helt orimligt.
Som någon räknade ut så skulle det vara knappt 5 minuter mellan varje block, dygnet runt året runt.
Vi vet förvånansvärt lite om pyramiderna och deras funktion, även fast de stått där i 5000 år.
Fast då endast om man räknar med att man placerar en sten i taget.
Pyramiderna är rätt stora, det finns plats för mer än en människa på bygget.
De undre lagren lär varit rätt enkla, där majoriteten av stenarna finns, ingen ramp behövs och ingen som kommer att titta noggrannt på dem i efterhand, bara se till att bygga en stabil bas.
Att snygga till stenarna enligt de mått som var uppställda kan man göra tusentals på samma gång, bara man har folk till det.
Förösk tänka dig en fotbollsplan med samma yta som pyramidens bas. Fundera sedan på hur många som samtidigt kan arbeta med att placera stenblock på denna yta.
Marienburg hade aldrig blivit klar om de bara fått lägga en sten i taget.....
Citat:
Det finns målningar runt om i egypten som tyder på att de hade teknologi vi inte vet om.
Helicopter
Glödlampa
Du ser en glödlampa och en helikopter. Jag ser en stiliserad fågel och något som definitivt inte är en glödlampa.
Flög man runt med helikoptrar på Da Vincis tid? Eller kan det vara så att det finns drömmare, och just drömmen om att flyga sägs ju vara rätt gammal.....
Citat:
Varför just aliens?
För att det finns arkeologiska bevis runt om i världen som tyder på hög teknologi. Gamla skrifter/religioner säger att folk från himlen kom ned till jorden och hjälpte folket.
Vill du a mer bevis finns det. Tex. dokumentären jag länkat till tidigare.
Ja, det finns massor med skrifter om folk och varelser som nedstiger från himlen till jorden. Alltifrån för att hjälpa oss till att ge oss lagar till att ge oss sin ende son för att förlåta oss våra synder.
Himlen är något magiskt och religiöst. Det är det än idag och det var det även då. Jag tror det finns i alla kulturer, även i de som inte har minsta spår av vare sig utomjordingar eller någon avancerad teknologi.
Vilka är dessa arkeologiska bevis på hög teknologi förresten?
Jag misstänker nämligen att de påminner rätt starkt om den sortens bevis som du nämner ovan, och dessvärre inte en enda liten kvarglömd radio eller något annat teknologiskt.
Citat:
Det är endast dina egna spekulationer som du inte grundar på något alls.
Då har vi i alla fall något gemensamt.