2009-07-04, 22:53
Medlem
Unknownns avatar
Hej

Jag har en swf-fil (flash-videofil) som jag vill ta bort, men jag får då meddelandet "Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden".

Okej... någon sorts behörighetsinställning. I Egenskaper för filen, under Säkerhets-fliken, så har jag provat att enabla en del, men verkar inte hjälpa. Har även startat om ja. Och provade även kommandot "Del D:\blabla...\1.swf" i cmd, men funkade inte med just den filen.

Kör på Vista Premium. Någon som vet hur jag kan fixa detta?
Citera
2009-07-04, 23:20
Medlem
kklasens avatar
Är du inloggad som Administratör eller är du inloggad som en egen användare typ "Kalle"?

Många nybörjare använder alltid konton med sitt eget namn istället för det inbyggda kontot Administratör, i windows.
Citera
2009-07-04, 23:24
Medlem
Unknownns avatar
Har ingen inloggning, så är förmodligen inloggad som mej själv då ja. Bör jag byta till Admin ? Hur gör jag det isåfall ?
Citera
2009-07-05, 05:44
Medlem
Jag har för mig att det finns en tråd angående detta...
Sök lite, så hittar du nog
Citera
2009-07-05, 05:55
Medlem
Mustighets avatar
starta datorn i felsäkert läge och försök (man tycker f8 precis innan windows börjar ladda (bara spamma för säkerhets skull).
Citera
2009-07-05, 08:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kontrollerar först om du är inloggad som administratör och ej på gästkontot.

Hämta hem Unlocker = Google och lägg in detta verktyg.Lås upp processen och tar bort filen.
Citera
2009-07-05, 13:08
Medlem
Unknownns avatar
Jag har nu aktiverat adminkontot genom cmd. Jag loggar då in som admin och provar att ta bort men det hjälper inte.

Sen provade jag felsäkert läge som föreslogs, men hjälpte inte.

Och sen provade jag Unlocker 1.8.7 om det var det du menade CyrusGNetWork? Jag kan inte direkt öppna programmet, det ligger bara där nere bredvid klockan, igång. Men det finns screenshots på programmet som ett fönster, men jag får inte upp det. Med detta igång så hjälper inte detta heller.
Citera
2009-07-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unknownn
Jag har nu aktiverat adminkontot genom cmd. Jag loggar då in som admin och provar att ta bort men det hjälper inte.

Sen provade jag felsäkert läge som föreslogs, men hjälpte inte.

Och sen provade jag Unlocker 1.8.7 om det var det du menade CyrusGNetWork? Jag kan inte direkt öppna programmet, det ligger bara där nere bredvid klockan, igång. Men det finns screenshots på programmet som ett fönster, men jag får inte upp det. Med detta igång så hjälper inte detta heller.

när Unlocker är igång så högerklickar du på filen och väljer "unlocker" där kommer du sedan få upp alternativ att "låsa upp" filen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in