Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Många så att säga "radikala" feminister brukar inte gilla arabiska och eller muslimska kvinnor. Många av dessa feminister ylar att det finns inget kvinnligt eller manligt. När jag hävdar motsatsen, kallar dessa feminister mig för sexistisk.
Det verkar som om vissa feminister vill inte att kvinnor skall vara kvinnliga eller känna sig kvinnliga. Och männen då? Vissa feminister vill att männen skall vara mjuka och feminina, (kanske då lättare för feministen att "tämja" mannen till sådat hon vill att mannen skall vara).
Vem vill ha androgynt samhälle? Kanske sådana feminister som är inte kvinnliga själva, då önskar dom kvinnliga kvinnor så långt pepparn växer. Avundsjuka kanske?
Många feminister har fanatiska åsikter om feminismen, kvinnor och män. Särskilt vi araber råkar ofta i feministernas klago-sång. En sak som är säkert, det är det att många radikala feminister är rädda för Islam, men muslimska män gillar dom iaf.
Som ni ser, jag är inte feminist, inte på det sättet väst-kvinnor är. Kommer aldrig att bli väst-feminist någonsin, hoppas jag iaf.
Varför tror du annars att det finns kvinnor och män? Varför är vi olika? Den kvinnliga och den manliga varelsen samspelar med varandra och bildar familj, skaffar avkomma och fördelar själv hur man vill leva, med manligt och kvinnligt....bla blaa...
OT
Förresten, är du TS? Du låter lite likadant, inte mycket, men lite iaf. Och du är det, då vet du även vem jag är. *ler*
Om jag är TS? Fattar inte frågan? Ett långt inlägg om absolut ingenting? Du är inte feminist? Du har räknat ut att det finns biologiska anledningar till att det finns skillnader på kvinnor och män? Du påstår att vissa feminister inte anser att det finns något kvinnligt/manligt, att de inte vill att kvinnor ska vara kvinnliga eller känna sig kvinnliga och att de vill ha mjuka och feminina män för att mjuka och feminina män är lättare att tämja, att de är rädda för Islam, men gillar arabiska män?
Jaha?
Får väl kontra lite enkelt då med att det finns vissa muslimska kvinnor som inte kan skilja mellan biologiska och sociala/kulturella skillnader och som har en ide om vad som är kvinnligt/manligt och att de tror att kvinnlighet handlar om yttre beteenden. Dessa ogillar i många fall en grupp av män som de kallar feminina och de är skiträdda för att mindre feminina kvinnor ska sno deras maskulina män.
Och så finns det som sagt de av båda könen som är rädda för att få den där blå te-kannan i huvudet om de går alltför högt upp på ett berg - ja te-kannnan i omloppsbanan alltså.
Man kan ju diskutera fördomar och rädslor i det oändliga men det skulle vara kul om du kom med lite fakta om radikala feminister och vad de tycker, tänker, anser etc. Hur många radikala feminister känner du, vilka källor har du?
Vad jag tror är att du och jag inte har samma uppfattning om vad som är kvinnligt/manligt. Jag tror inte heller att du tänkt särskilt mycket innan du skrev ihop det här svaret och det kan (Fast det är bara min fördom) ha att göra med att du tycker att det är okvinnligt att tänka också, att kvinnans hjärna är ganska överflödig och att den huvudlösa Nike är precis det alla män vill ha. Nu vet ju jag att de flesta riktiga män som inte går omkring och är skiträdda för att bli ertappade för att vara "mindre" manliga och som dessutom har en viss intelligens, föredrar kvinnor som kan matcha dem och som har något mer att ge än 2.5 samlag, två avsugningar och tio ave maria per vecka.
Det finns kvinnor som är väldigt trygga i sin kvinnlighet, som definierar kvinnlighet själv och som inte behöver ta till diverse knep för att fånga en mans intresse och som därmed är intresserad av mannen som man, inte som försörjare eller buffert gentemot samhället. Dessa kvinnor har inga problem med att det finns feminister eller maskulinister. Dessa kvinnor blir istället smått roade av hela den här föreställningen som är lite av storm i vattenglas och de skrattar tillsammans med de riktiga männen som känner precis samma...
Och så finns ju hela gråskalan däremellan...alltså mellan din bild av vad manligt/kvinnligt är och min bild...det finns olika uppfattningar alltså...och det gör det i en mängd olika frågor...vet inte om det kom som en nyhet, men för säkerhets skull påpekar jag det i alla fall...