Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Om jag är TS? Fattar inte frågan? Ett långt inlägg om absolut ingenting?
Tack.
En fråga då? Vad är dina inlägg för något? TS, joooo visst, bloggen din är lik dig. Vet du vad som är avslöjande? Musik-länkarna och mycket annat + din ålder + srkivande ibland natt och dag. Känner du dig ensam?
Citat:
Du är inte feminist?
Jag är inte som ni väst-feminister. Och det vet du.
Citat:
Du har räknat ut att det finns biologiska anledningar till att det finns skillnader på kvinnor och män? Du påstår att vissa feminister inte anser att det finns något kvinnligt/manligt, att de inte vill att kvinnor ska vara kvinnliga eller känna sig kvinnliga och att de vill ha mjuka och feminina män för att mjuka och feminina män är lättare att tämja, att de är rädda för Islam, men gillar arabiska män?
Jag har inte räknat det. Utan ni feminister har sagt så. Kvinnligt erkänner ni inte och inte manligt heller. Försök minnas.
Citat:
Får väl kontra lite enkelt då med att det finns vissa muslimska kvinnor som inte kan skilja mellan biologiska och sociala/kulturella skillnader och som har en ide om vad som är kvinnligt/manligt och att de tror att kvinnlighet handlar om yttre beteenden. Dessa ogillar i många fall en grupp av män som de kallar feminina och de är skiträdda för att mindre feminina kvinnor ska sno deras maskulina män.
Du känner ju inga muslimska kvinnor, eller hur?
Citat:
Man kan ju diskutera fördomar och rädslor i det oändliga men det skulle vara kul om du kom med lite fakta om radikala feminister och vad de tycker, tänker, anser etc. Hur många radikala feminister känner du, vilka källor har du?
Jag går inte i fällan. Du får diskutera detta med andra, men inte med mig.
Citat:
Vad jag tror är att du och jag inte har samma uppfattning om vad som är kvinnligt/manligt. Jag tror inte heller att du tänkt särskilt mycket innan du skrev ihop det här svaret och det kan (Fast det är bara min fördom) ha att göra med att du tycker att det är okvinnligt att tänka också, att kvinnans hjärna är ganska överflödig och att den huvudlösa Nike är precis det alla män vill ha. Nu vet ju jag att de flesta riktiga män som inte går omkring och är skiträdda för att bli ertappade för att vara "mindre" manliga och som dessutom har en viss intelligens, föredrar kvinnor som kan matcha dem och som har något mer att ge än 2.5 samlag, två avsugningar och tio ave maria per vecka.
Hehhee, jag skall inte kommentera sådant där. Du får stå sådant snack, men jag nedlåter mig inte att sjunka så där lågt.
Citat:
Det finns kvinnor som är väldigt trygga i sin kvinnlighet, som definierar kvinnlighet själv och som inte behöver ta till diverse knep för att fånga en mans intresse och som därmed är intresserad av mannen som man, inte som försörjare eller buffert gentemot samhället. Dessa kvinnor har inga problem med att det finns feminister eller maskulinister. Dessa kvinnor blir istället smått roade av hela den här föreställningen som är lite av storm i vattenglas och de skrattar tillsammans med de riktiga männen som känner precis samma...
Med andra ord, nedvärderar du arabiska/muslimska kvinnor, som vill inte bli som väst-feminister. Alla kvinnor vill inte vara rå i munnen och prata nedvärderande om andra kulturs kvinnor och eller män. Det är nog så att det är lättare att vräka ur sig vissa saker, men samma människor kan inte prata rakt ut sin negativ bild av t.ex araber/muslimer.
Jag skulle tro att det är ni väst-kvinnor som irrar och irrar och letar efter ert borttappade identitet i er strävan att försöka bli med kvinnlighet och manlighet. Ert mål är ett androgynt samhälle. På det viset känner ni er likvärdiga med männen. Att tvätta bort manligt och kvinnligt.
Citat:
Och så finns ju hela gråskalan däremellan...alltså mellan din bild av vad manligt/kvinnligt är och min bild...det finns olika uppfattningar alltså...och det gör det i en mängd olika frågor...vet inte om det kom som en nyhet, men för säkerhets skull påpekar jag det i alla fall...
Vad tror du att menar när jag pratar om kvinnlighet? Vad är din syn på att vara kvinnlig?