2026-09-07, 06:31
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Kan inte se nån gräns på hur många ggr man kan flyga in och ut och få 30 dagar. Via landgräns ser jag max två ggr per år. Så egentligen kan man ju ta en weekend i Laos eller nåt och sen få 30 dagar ånyo.

Själv flyger jag in varannan månad, stannar 50-60 dar och sen borta lika länge för att sedan flyga in igen. Så 60 dar var perfekt. Blir till att ordna visum igen.

Det är nästan samma riktlinjer (i brist på annan beskrivning) när du flyger in. Fast mer inofficiellt som jag förstår det. Immigration har blivit jävligt hårda med detta. Beror mycket på din resehistorik och andra faktorer också givetvis.

Om du flyger ut och in som du säger på visa exempt, eller även med turistvisum, så bli inte förvånad om det snart kommer ett nekande alternativt en skarp varning.
Citera
2026-09-07, 06:40
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är nästan samma riktlinjer (i brist på annan beskrivning) när du flyger in. Fast mer inofficiellt som jag förstår det. Immigration har blivit jävligt hårda med detta. Beror mycket på din resehistorik och andra faktorer också givetvis.

Om du flyger ut och in som du säger på visa exempt, eller även med turistvisum, så bli inte förvånad om det snart kommer ett nekande alternativt en skarp varning.
Har fått samma känsla...de glor lite längre varje gång. Jävligt många inresor per år, samt en massa andra länder så nej, får bli visum igen. Tack för svar!
Citera
2026-09-07, 06:44
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Har fått samma känsla...de glor lite längre varje gång. Jävligt många inresor per år, samt en massa andra länder så nej, får bli visum igen. Tack för svar!

Ja, immigration är inte att leka med längre. Det är en jävla jakt på faranger dessa dagar känns det som.

Tänk på att dom även slår ner på turistvisum som du har fått genom ambassaden såvida det inte är ett DTV (även här har dom blivit hårdare).

Frågorna om du har bokning/boende, cash motsvarande 20,000THB och/eller onwards ticket dyker upp allt mer och mer samt mer frekvent också. Speciellt ökad risk för desamma om du har en viss resehistorik.
Citera
2026-09-07, 06:46
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ja, immigration är inte att leka med längre. Det är en jävla jakt på faranger dessa dagar känns det som.

Tänk på att dom även slår ner på turistvisum som du har fått genom ambassaden såvida det inte är ett DTV (även här har dom blivit hårdare).

Frågorna om du har bokning/boende, cash motsvarande 20,000THB och/eller onwards ticket dyker upp allt mer och mer samt mer frekvent också. Speciellt ökad risk för desamma om du har en viss resehistorik.

Bra info för tråden, personligen kör jag Non-O baserat på giftermål dock.
Citera
2026-09-07, 07:02
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Bra info för tråden, personligen kör jag Non-O baserat på giftermål dock.

Då lär det inte vara någon större fara :-)
Citera
2026-09-08, 16:17
Medlem
Jag har 10 års visum till thailand. Men löper ut nu till våren. Hoppas man kan förnya det men är ganska osäker i dessa tider
Citera
2026-09-08, 20:09
Medlem
Vilket visum har du?
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Jag har 10 års visum till thailand. Men löper ut nu till våren. Hoppas man kan förnya det men är ganska osäker i dessa tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in