Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Jag skrev ju om det i
(FB) Visum till Thailand fast inte förlängningen då den inte passar i alla fall, ger bara 60 dagar totalt och han ville väl ha 90 dagar.
Men SLIP, vet du om dom är "snällare" i Jomtien än BKK på Immi? För när jag satt och väntade där så hör jag om personer som kommit från BKK dit för att förnya nåt. Kan knappast varit 90 dagars rapporten heller, men jag frågade inte. Men nu i efterhand så har jag funderat lite på det.
I Khon Kaen var det ju inga problem alls, Jomtien strulade lite - men BKK har jag inte testat.
Kan inte svara på det. Var på Immigration i Bkk senast 2007 tror jag. Men nya regler gör att du måste ha kontrakt och grejjer i Jomtien. Alltså registrera var du bor. Vet om folk som inte haft det med sig och blivit hemskickad och hämta det. Jag går ju här nere i Map Ta Put. Har tagit längre tid att skriva pappren än resten. Knappt jag hunnit med en cigarett efter jag lämnat in papper efter 5 sek köande.
Senast ville dom ha lite grejjer från den jag hyr av. Trodde jag skulle få åka hem och hämta det. Men dom skicka med papper och sa att hyresvärden kan göra det på nätet och papper kan jag ta med nästa gång... Aldrig mött så trevliga myndighetspersoner som här.
Jomtien är en fullständig katastrof med hundratals i kö och allmänt sura personer överlag.
Har du väl registrerat dig I bkk, Pattis lr annan provins så ska du tillbaka dit efter det om du inte registrerar dig i en annan provins. Annars ska dom neka dig att göra förlängringar.