2009-07-04, 17:29
Medlem
Efter ett fortfarande okänt problem som jag trodde tagit livet av min dator för gott (https://www.flashback.org/showthread.php?t=948317) lyckades jag få liv i den igen genom att göra en systemåterställning (partiell återställning) som ska återställa datorn till fabriksinställningar, utan att ta bort mina filer och dokument.

Problemet är att jag nu inte kan hitta mina filer på datorn. Alla program ligger kvar i C:\Program Files (även om jag måste installera om dem), men alla filer som enligt instruktionerna ska återfinnas i C:\Documents and Settings\[mitt användarnamn] är spårlöst borta. Att använda sökfunktionen går ej heller för att hitta filerna.

Samtidigt om man kollar hårddisken ska den innehålla över 93 gb, så där ser det ju som att filerna finns. Dessutom har jag kvar samma personliga lilla "bild" vid mitt användarnamn på Välkommen/inloggningsskärmen (vet ej om detta betyder något, men tycker det borde vara ett tecken på att den originalbilden och övriga filer finns någonstans). Likförbannat kan jag inte hitta filerna!

Jag har backup på samtliga filer så jag sitter inte i sjön, men jag skulle gärna vilja veta om filerna finns och i så fall var. Vet inte om det alls har någon betydelse men jag kan inte komma åt Documents and Settings för Administratör-kontot. När jag loggar in på Administratör-kontot får jag upp en felruta med texten "C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop är inte tillgänglig. Åtkomst nekad".

Någon som har en aning om ifall mina filer finns kvar och i så fall hur jag hittar dem?

Känns ju som att det här kan vara ett jäkla amatörfel men den bjuder jag på i så fall!
2009-07-04, 17:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=948317

Korspostning är förbjudet.Använd din befintliga supporttråd.

Tråd låst //Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in