Ja som rubriken lyder har jag problem med min acer aspire one. Nr jag startar datorn s kommer den in dr det finns olika menyer att starta datan p.
-Felskert lge
-Felskert lge med ntverk
-Felskert lge med kommandotolk
-Senast fungerande konfiguration <de senaste instllningarna som fungerade>
-Starta windows normalt
Har testat alla och ingen av dem funkar, datorn visar en bl screen med text p men den frsvinner lika snabbt som den kommer sedan startas den om och kommer in p samma meny igen (dr man vljer hur man vill starta datorn).
Och ibland nr man startar datorn s funkar inte skrmen det blir bara svart.
Har ngon den blekaste aning om hur man fixar detta?
Mvh pujol
Senast redigerad av pujol 2009-07-04 kl. 16:45.
Hade ett liknande problem fr ett par r sedan. Ofta kan man stnga av automatiskt omstart vid crash i BIOS p din dator. D ser du antagligen felmeddelandet "memory cash dump" eller ngot liknande. Brukar innebra att Ramminnena r trasiga. Testa att byta.
Hade ett liknande problem fr ett par r sedan. Ofta kan man stnga av automatiskt omstart vid crash i BIOS p din dator. D ser du antagligen felmeddelandet "memory cash dump" eller ngot liknande. Brukar innebra att Ramminnena r trasiga. Testa att byta.
tack men nu funkar inte ens skrmen datorn r p men skrmen r bara svart. kan det fortfarandes vara ram minnet?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!