2009-07-11, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Vilken information har jag "silat"?

Ska vi dissekera ord nu? Är det det viktiga? Den pragmatiska betydelsen av ett verb? För mig är det ingen stor skillnad om man utifrån ett material väljer vissa delar som man vill föra ut i ett visst syfte (T.ex. att få andra med sig på det man vill) eller att föra ut en bild av någon på grundval av ett nästintill obefintligt material (För att få andra med sig på det man vill) - målet och det önskade resultatet är detsamma!

Ditt budskap är: "Severiano är falsk. Jag har genomskådat det. Jag vill varna alla er andra mer lättledda. Tro på mig!"

Sant eller falskt?
Citera
2009-07-11, 11:51
Medlem
Dogrusts avatar
severiano

Självklart skall vi "dissekera" ord. Det bör ju finnas någon anledning till att du blir så rosenrasande. Vad är det jag hotar genom att tolka din text?

"För mig är det ingen stor skillnad om man utifrån ett material väljer vissa delar som man vill föra ut i ett visst syfte"

Jag använde mig av det här forumets citeringsfunktion. Vilken information har jag "silat"?
Citera
2009-07-11, 11:53
Bannlyst
Citat:
severiano

Självklart skall vi "dissekera" ord. Det bör ju finnas någon anledning till att du blir så rosenrasande. Vad är det jag hotar genom att tolka din text?

"För mig är det ingen stor skillnad om man utifrån ett material väljer vissa delar som man vill föra ut i ett visst syfte"

Jag använde mig av det här forumets citeringsfunktion. Vilken information har jag "filtrerat"?

Vad du hotar? Du hotar mig! Och det är också vad du är ute efter! Citatet du använde dig av är inte det mest intressanta - det är vad du vill säga med det!
Citera
2009-07-11, 12:05
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Vad du hotar? Du hotar mig! Och det är också vad du är ute efter! Citatet du använde dig av är inte det mest intressanta - det är vad du vill säga med det!

Nja, det intressanta, skulle jag nog vilja påstå, är vad du vill säga med det.

Utveckla gärna dina åsikter angående min tolkning av citatet.
Citera
2009-07-11, 12:10
Bannlyst
Citat:
Nja, det intressanta, skulle jag nog vilja påstå, är vad du vill säga med det.

Utveckla gärna dina åsikter angående min tolkning av citatet.

Varför skulle jag göra det? Vad har du för rätt att kräva något av mig? Du har använt dig av citatet för att visa på något - det får du stå för. Folk kan nu hur lätt som helst läsa vad jag skrivit på min blogg och se hur mycket där står som alls handlar om jämställdhet, kvinnor, män etc och så får de dra sina slutsatser om det själva. Vad du tror tycker känner etc berör mig inte. Jag tycker bara att du är taskig!
Citera
2009-07-11, 12:14
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Varför skulle jag göra det? Vad har du för rätt att kräva något av mig? Du har använt dig av citatet för att visa på något - det får du stå för. Folk kan nu hur lätt som helst läsa vad jag skrivit på min blogg och se hur mycket där står som alls handlar om jämställdhet, kvinnor, män etc och så får de dra sina slutsatser om det själva. Vad du tror tycker känner etc berör mig inte. Jag tycker bara att du är taskig!

Det är du som har startat den här tråden. Det är ditt citat. Ganska svagt att inte kunna stå för sina åsikter.
Citera
2009-07-11, 12:16
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Det måste handla om rädsla. Rädda män hatar feminister. De vill inte släppa in oss i "sin värld", det är bara det att de inte inser att det är för sent. De har ingen makt över oss längre och det är då förminskandet börjar, de angriper vårt utseende (som de tror är oerhört känsligt), de kallar oss horor och fittor.

Som individer har vi män kanske inte särskilt stor makt över er kvinnor. Däremot måste man nog komma ihåg att män håller kvinnor under armarna i ett statsfeministiskt samhälle. Vill gruppen män ändra på detta - ja, då gör man det, dvs. kvinnornas särrättigheter existerar för att en majoritet av männen i vårt samhälle tror att de ska få ligga om de stöttar dessa. "I protect her, I'm the hero, she will reward me with her pussy".

Dock finns inte en tillstymmelse till ens en tanke att avskaffa det skeva statsfeministiska skicket bland svenska män, så du kan nog ta det lugnt. Nu är du beroende av staten istället. Bra va? Så kan du fortsätta rösta på riksdagspartiet som importerar "flyktingar" och sakta skapar vårt nya muslimska samhälle. Det blir väl finfint? För med fler kvinnor i ledande positioner blir ju allt så mycket bättre.

Hora och fitta används nog som skällsord mot personer av båda könen - "kuk" är ett annat exempel. Har inget med "förminskning" att göra.

Citat:
De kan inte bemöta våra åsikter utan att göra oss mindre än vi är och det är ett äkta tecken på svaghet!

Bemöta åsikter? Reaktioner mot ett sjukt samhälle brukar i slutändan bestå i irationellt handlande och eventuellt, tyvärr, våldsamheter. I ett samhälle där vissa åsikter lagstiftas bort är detta enda utvägen. När det gäller könsdebatten så är ni feminister oerhört fredade just för att ni är kvinnor - ni behöver inte oroa er, för ingen kommer att göra revolt. Det är därför ni kan fortsätta med er smörja som skadat en hel generation.
Citera
2009-07-11, 12:17
Bannlyst
Citat:
Det är du som har startat den här tråden. Det är ditt citat. Ganska svagt att inte kunna stå för sina åsikter.

Jag står för allt vad jag är, men spelar det roll när andra anser sig veta bättre? Varför skulle jag hålla på att försvara mig för att jag startat en tråd om radikalfeminism? Och varför vill du ha min uppmärksamhet hela tiden? Varför är du så intresserad av mig, så fixerad? Verkar jag för bra för att vara sann kanske?
Citera
2009-07-11, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NomadSoul
Som individer har vi män kanske inte särskilt stor makt över er kvinnor. Däremot måste man nog komma ihåg att män håller kvinnor under armarna i ett statsfeministiskt samhälle. Vill gruppen män ändra på detta - ja, då gör man det, dvs. kvinnornas särrättigheter existerar för att en majoritet av männen i vårt samhälle tror att de ska få ligga om de stöttar dessa. "I protect her, I'm the hero, she will reward me with her pussy".

Så det är din syn på majoriteten av de svenska männen? Att allting de gör bara går ut på att få ligga med henne? Ser du vad du skriver? Håller andra män med om detta tror du? Att de inte har några andra tankar i huvudet än sex?
Citera
2009-07-11, 12:26
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Jag står för allt vad jag är, men spelar det roll när andra anser sig veta bättre? Varför skulle jag hålla på att försvara mig för att jag startat en tråd om radikalfeminism? Och varför vill du ha min uppmärksamhet hela tiden? Varför är du så intresserad av mig, så fixerad? Verkar jag för bra för att vara sann kanske?

Det är inte jag som vill ha din uppmärksamhet. Det är du som skriker efter uppmärksamhet genom att spamma ned det här forumet.

"Varför skulle jag hålla på att försvara mig för att jag startat en tråd om radikalfeminism?"

Det kallas diskussion. Men du diskuterar kanske inte, utan överför kanske bara information, och blir (av den anledningen) rosenrasande när någon tar sig friheten att "sila" den informationen?

Edit:
Citat:
Citat:
Skrev följande inlägg på min blogg idag apropå det du skriver i din sista mening:

Till kvinnor!

Om män vill betrakta oss som underlägsna. Om män vill betrakta oss som något man bara doppar veken i. Så...är det deras val! Det är inget vi kan ändra på. Det är deras problem helt och hållet!

Det enda vi kan göra är att hålla på VÅR värdighet, att inte acceptera spelregler som vi inte varit med om att utforma, att inte förtvivla, att tro på att mannen faktiskt är man och inte ett odjur! Det är upp till honom att bevisa det. Vi kan inte tvinga honom, har ingen rätt att tvinga honom. Och för övrigt ska vi leva våra liv så gott vi kan som kvinnor. Det är VI som ska definiera kvinnlighet, inte mannen, lika lite som vi kan definiera manlighet för dem!

Vi är människor, vi är personer, vi är individer, glöm aldrig det! Det är inte ens fel att två träter, men det är bådas ansvar att rätta till det!

Högburet huvud tjejer, högburet huvud!

Det är VI mot DEM. Könskriget. Män är djur. Män betraktar kvinnor som underlägsna. Män betraktar kvinnor som kroppar. Alla män tänker likadant. Alla kvinnor tänker likadant. Alla kvinnor är ett kollektiv. Alla kvinnor måste underordna sig oss som vet bäst: radikalfeministerna. Även om det finns undantag så gäller det att se de osynliga strukturerna. Allt är patriarkatets fel!
Senast redigerad av Dogrust 2009-07-11 kl. 12:31.
Citera
2009-07-11, 12:34
Bannlyst
Citat:
Det är inte jag som vill ha din uppmärksamhet. Det är du som skriker efter uppmärksamhet genom att spamma ned det här forumet.

"Varför skulle jag hålla på att försvara mig för att jag startat en tråd om radikalfeminism?"

Det kallas diskussion. Men du diskuterar kanske inte, utan överför kanske bara information, och blir (av den anledningen) rosenrasande när någon tar sig friheten att "sila" den informationen?

Nej Dogrust - det är du om och om igen som vill ha mig att besvara dina frågor, som tilltalar mig om och om igen och nu tänker jag inte svara mer. Jag överför information om vad jag tycker och tänker och det är inget du kan sila och av den anledningen blir jag rasande när du försöker sila ja. Och upplever man att jag spammar forumet så får man väl stänga av mig. Prata med moderatorerna. Är jag inte välkommen så är jag inte och jag kan ta det också!

Och vad gäller mitt inlägg så kanske du kan läsa att det står att OM män tycker så...så...får det konsekvenser för hur jag ser på män. Är det förvånansvärt eller märkligt på något vis?

OM, alltså - jag skriver inte ATT, utan OM eftersom jag faktiskt inte vet! Nyss har någon man skrivit att det enda skälet till att män håller kvinnor under armarna är justa mot henne etc är att de vill ligga med henne. jag vill ju inte tro at det är så, men OM...så har jag tappat all respekt för mannen! Det står jag för! Då tycker jag att han inte är bättre än ett djur!
Senast redigerad av severiano 2009-07-11 kl. 12:39.
Citera
2009-07-11, 12:37
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Jag överför information om vad jag tycker och tänker och det är inget du kan sila och av den anledningen blir jag rasande när du försöker sila ja.

Men jösses! Vad har jag silat? Du är ju halare än en tvål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in