Citat:
Ursprungligen postat av Jordakim
Okey, ni två verkar ha haft en dispyt. Jag måste klargöra att ni två verkar vara lite konstiga. Att försvara Feministerna i sådana här frågor är rent skamligt, det är ju detta de kämpar för. Personligen så tycker jag att det inte skulle behöva Feminister just för att deras värderingar redan finns i alla partier, att t.ex. alla ska vara likavärda (mellan män och kvinnor).
Feministerna är ett parti som bara har en politik som präglar kvinnornas rätt och dylikt. Men nu när det verkligen behövs ett parti som tar kvinnornas rätt på ett högra stadie så finns de ej för dem... Skamligt...
Feminister är fega, de vågar inte ta upp denna debatt emot Islams nervärderingar på kvinnor...
Och en annan sak, det är argumenten som utger den som är vinnaren. Den som inte kan svara på argumentet brukar säga "ja så tycker du, men så här tycker jag". De som gör det är så insnöade att de inte kan se sanningen... Det är just därför man för debatter, för att försöka visa den rätta vägen.
Rösta SD, de tar alla frågor på allvar och framför allt vår demokrati.
Inget demokratiskt att flickor blir tvingade med en massa saker, slå tillbaka innan det är för sent... Snälla vakna....
Jag vet inte om jag alls skulle svara på ett inlägg där någon börjar tala om att den uppfattar mig som "konstig" för jag antar att det kommer att prägla bilden av allt jag säger. Och vad feminister tar upp eller inte tar upp kan inte jag svara på. JAG har tidigare i åtminstone ett inlägg tagit upp den arabiska kvinnosynen och hur jag ser på den, men det var inte bra då heller..
Och ursäkta mig, men att SD skulle bekymra sig för de islamiska kvinnorna, det har jag mycket svårt att förstå, har ni övergått till att enbart vara främlingsfientliga mot män nu? Och jag för inte debatter för att visa någon "den rätta vägen" - den får folk leta upp själva. Jag uttrycker mina åsikter och sedan får folk ta det hur de vill. Ibland får jag något tillbaka som utvecklar mina tankar och det är jag nöjd med.
Frihet för mig är just det - att ha rätten att välja...och att välja bort. Försöker man tvinga på sina åsikter på andra så handlar det inte om debatt längre utan om propaganda. Jag gillar inte propaganda. Det är som med reklam, ett försök till övervåld för att få någon dit man själv vill eftersom man innerst inne inte tror att någon skulle välja det där, vad det nu än är man propagerar för, av egen vilja.