2009-07-05, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag tycker att det är förtryckande att kalla kvinnor för kossor.

Feminsiter är inte kvinnor enligt mitt tycke, enbart äckel. En riktig kvinna hade fått all min respekt.

Men till sak, ni vågar inte ta debatten med sandnegrerna.
Citera
2009-07-05, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Feminsiter är inte kvinnor enligt mitt tycke, enbart äckel. En riktig kvinna hade fått all min respekt.

Men till sak, ni vågar inte ta debatten med sandnegrerna.

Jag tycker att ditt senaste inlägg var ännu mer förtryckande!
Citera
2009-07-05, 00:51
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att ditt senaste inlägg var ännu mer förtryckande!

Har inte du hamnat rejält fel här på FB, som är ett öppet forum för politisk inkorrekthet som annars är förbjudet av folk som dig i normala fall. Ni förtryckare har ju Aftonhorans chatsida där ni kan prata om icke tabubelagda ämnen
Citera
2009-07-05, 00:56
Bannlyst
Citat:
Har inte du hamnat rejält fel här på FB, som är ett öppet forum för politisk inkorrekthet som annars är förbjudet av folk som dig i normala fall. Ni förtryckare har ju Aftonhorans chatsida där ni kan prata om icke tabubelagda ämnen

Jag tror nog att det mest handlar om att jag är politiskt inkorrekt på ett inkorrekt sätt här. Och som jag ser det så är jag den som blivit mest förtryckt här om man ska se till numerär. Jag hotar ingen - jag vräker inte ur mig könsord pang på utan att först ha blivit ordentligt provocerad. Och ni? Du får gärna säga du till mig, jag är inte så noga med formalia.
Citera
2009-07-05, 00:59
Bannlyst
Citat:
Jag tror nog att det mest handlar om att jag är politiskt inkorrekt på ett inkorrekt sätt här. Och som jag ser det så är jag den som blivit mest förtryckt här om man ska se till numerär. Jag hotar ingen - jag vräker inte ur mig könsord pang på utan att först ha blivit ordentligt provocerad. Och ni? Du får gärna säga du till mig, jag är inte så noga med formalia.

Det fina här är att du kan säga vad du vill och hur du vill, som det skall vara i ett rättvist fritt samhälle, men som inte finns på riktigt.
Citera
2009-07-05, 01:01
Bannlyst
Citat:
Det fina här är att du kan säga vad du vill och hur du vill, som det skall vara i ett rättvist fritt samhälle, men som inte finns på riktigt.

Jag tycker inte alls att det här representerar det där fina fria samhället som du talar om. För mig har det inget demokratiskt värde att man ska få vräka ur sig vad som helst. Den enes yttrandefrihet på den andres bekostnad - det är vad JAG upplever!
Citera
2009-07-05, 01:05
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte alls att det här representerar det där fina fria samhället som du talar om. För mig har det inget demokratiskt värde att man ska få vräka ur sig vad som helst. Den enes yttrandefrihet på den andres bekostnad - det är vad JAG upplever!

Då har du fel i ditt tänk. För den som kan argumentera bäst för sin sak med alla medel till hjälp skall rimligen också gå som vinnare ur kampen. Har du argument som är kassa, typ feminsitiska åsikter (som vi alla vet är nonsens men ingen törs säga officiellt utan att råka på repressalier från åsiktsmaffian) då skall du förlora rimligen och helst ta till dig de goda råd som du fått av dina antagonister.

Att använda svordomar är bara bra, för detta är ämne som är försatt med munkkavel av någon märklig anledning. Svordomar är vackert
Citera
2009-07-05, 01:40
Bannlyst
Citat:
Då har du fel i ditt tänk. För den som kan argumentera bäst för sin sak med alla medel till hjälp skall rimligen också gå som vinnare ur kampen. Har du argument som är kassa, typ feminsitiska åsikter (som vi alla vet är nonsens men ingen törs säga officiellt utan att råka på repressalier från åsiktsmaffian) då skall du förlora rimligen och helst ta till dig de goda råd som du fått av dina antagonister.

Att använda svordomar är bara bra, för detta är ämne som är försatt med munkkavel av någon märklig anledning. Svordomar är vackert

Svordomar kan ha sin förstärkande effekt, men det jag talar om är sexistiska, äckliga tillmälen och nej, det handlar inte om vem som har bäst argument alla gånger utan om majoritetens förtryck av minoriteten! Och för övrigt tycker jag att feministerna har varit satans så mycket bättre på att formulera vad de faktiskt tycker än vad de flesta motståndare till dem gjort!

Och fel i mitt tänk? Finns det ett rätt tänkande och ett fel? Hade jag ingen aning om. Man tänker bara och så är det bra med det! Säger någon att man har fel tänkande så kan man snabbt dra slutsatsen att det där med "fritt tänkande" inte står så högt i kurs trots allt!
Citera
2009-07-05, 03:30
Medlem
Okey, ni två verkar ha haft en dispyt. Jag måste klargöra att ni två verkar vara lite konstiga. Att försvara Feministerna i sådana här frågor är rent skamligt, det är ju detta de kämpar för. Personligen så tycker jag att det inte skulle behöva Feminister just för att deras värderingar redan finns i alla partier, att t.ex. alla ska vara likavärda (mellan män och kvinnor).

Feministerna är ett parti som bara har en politik som präglar kvinnornas rätt och dylikt. Men nu när det verkligen behövs ett parti som tar kvinnornas rätt på ett högra stadie så finns de ej för dem... Skamligt...

Feminister är fega, de vågar inte ta upp denna debatt emot Islams nervärderingar på kvinnor...

Och en annan sak, det är argumenten som utger den som är vinnaren. Den som inte kan svara på argumentet brukar säga "ja så tycker du, men så här tycker jag". De som gör det är så insnöade att de inte kan se sanningen... Det är just därför man för debatter, för att försöka visa den rätta vägen.

Rösta SD, de tar alla frågor på allvar och framför allt vår demokrati.
Inget demokratiskt att flickor blir tvingade med en massa saker, slå tillbaka innan det är för sent... Snälla vakna....
Citera
2009-07-05, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordakim
Okey, ni två verkar ha haft en dispyt. Jag måste klargöra att ni två verkar vara lite konstiga. Att försvara Feministerna i sådana här frågor är rent skamligt, det är ju detta de kämpar för. Personligen så tycker jag att det inte skulle behöva Feminister just för att deras värderingar redan finns i alla partier, att t.ex. alla ska vara likavärda (mellan män och kvinnor).

Feministerna är ett parti som bara har en politik som präglar kvinnornas rätt och dylikt. Men nu när det verkligen behövs ett parti som tar kvinnornas rätt på ett högra stadie så finns de ej för dem... Skamligt...

Feminister är fega, de vågar inte ta upp denna debatt emot Islams nervärderingar på kvinnor...

Och en annan sak, det är argumenten som utger den som är vinnaren. Den som inte kan svara på argumentet brukar säga "ja så tycker du, men så här tycker jag". De som gör det är så insnöade att de inte kan se sanningen... Det är just därför man för debatter, för att försöka visa den rätta vägen.

Inget demokratiskt att flickor blir tvingade med en massa saker, slå tillbaka innan det är för sent... Snälla vakna....

Jag vet inte om jag alls skulle svara på ett inlägg där någon börjar tala om att den uppfattar mig som "konstig" för jag antar att det kommer att prägla bilden av allt jag säger. Och vad feminister tar upp eller inte tar upp kan inte jag svara på. JAG har tidigare i åtminstone ett inlägg tagit upp den arabiska kvinnosynen och hur jag ser på den, men det var inte bra då heller..

Och ursäkta mig, men att SD skulle bekymra sig för de islamiska kvinnorna, det har jag mycket svårt att förstå, har ni övergått till att enbart vara främlingsfientliga mot män nu? Och jag för inte debatter för att visa någon "den rätta vägen" - den får folk leta upp själva. Jag uttrycker mina åsikter och sedan får folk ta det hur de vill. Ibland får jag något tillbaka som utvecklar mina tankar och det är jag nöjd med.
Frihet för mig är just det - att ha rätten att välja...och att välja bort. Försöker man tvinga på sina åsikter på andra så handlar det inte om debatt längre utan om propaganda. Jag gillar inte propaganda. Det är som med reklam, ett försök till övervåld för att få någon dit man själv vill eftersom man innerst inne inte tror att någon skulle välja det där, vad det nu än är man propagerar för, av egen vilja.
Citera
2009-07-05, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordakim
Haha, jomenvisst, som om SD bryr sig om demokrati.
Citera
2009-07-05, 12:49
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlatinumGold
Haha, jomenvisst, som om SD bryr sig om demokrati.

Varför skulle de inte göra det menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in