Inte bara slöjorna. Vilket är något välvärt att belysa och skall belysas.
Men jag hoppas att du inte tar illa vid dig att jag tillägger din tråd och lägger till paralllellt med slöjproblemen könstympning? Ett ord från dig så PM:ar jag själv moderatorn och ber honom ta bort detta inlägg.
Fast jag reagera över något annat. Något jag personligen inte kan göra något åt heller, men vet att det förekommer i mina kvarter.. Föräldrar som har den etniska bakrunden där kvinnlig könstympning förekommer, som skickar hem döttrana i hemländerna för att flickan skall genom gå den ritualen.
Det jag reagera över är varför feminismen inte tar hårdare järngrepp om könstrympningsfrågorna.
Även om det står i lagen att det är förbjudet att könstympa svenskfödda flickor så är det ändå inga ovanligheten att flickor blir skickade till forna hemländerna för att bli könstympade. Det är sällan det kommer fram så att det blir fällande domar mot föräldrar som upprätthåller denna vidriga kvinnotradition.
Nån lösning måste ju ske på detta så att lagarna
blir verkligen efterföljda med och att det sätts in verklig ordentliga resurse för att hjälpa dessa flickor.
Så som jag ser det så borde obligatorisk läkarundersökning på flickor från en viss lägsta ålder upp till 18år ske i de etniciteter där könstympning förekommer för att skydda flickan.
P.S
Jag säger
inte att feminister inget gör alls. Utan jag undra varför de inte tar hårdare järngrepp om det i stället.