• 1
  • 2
2009-07-03, 23:07
Bannlyst
Om man bortser från alla djur är ju människor biologiska eller hur? Men frågan är om man är god eller ond. Men kan ond vara god egentligen? Eller kommer världen att gå under pga vår generositet? Jag har funderat kring dessa banor och sett allt på svart och vitt. Men tror ni det blir så,eller är det för gott?
2009-07-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abduu
Om man bortser från alla djur är ju människor biologiska eller hur? Men frågan är om man är god eller ond. Men kan ond vara god egentligen? Eller kommer världen att gå under pga vår generositet? Jag har funderat kring dessa banor och sett allt på svart och vitt. Men tror ni det blir så,eller är det för gott?
Vad menar du? Människor är biologiska, man behöver inte bortse från någonting.
Moral och etik, alltså om människan är ond eller god kan bara en annan människa avgöra och det är helt subjektivt. Moralen är inte immanent i universum. Det finns ingen objektiv sanning om människan är ond eller god, och om det skulle finnas, är det helt irrelevant.

Världen kommer gå under på grund av att vi överutnyttjar naturresurserna, eller manipulerar naturen (atombomber).
Det vill säga, skapar en obalans.
2009-07-03, 23:17
Världen kommer att gå under pga. kosmos strålar:

Om en supernova skulle bildas inom 100 - 200 ljusår från jorden kan detta innebära jordens undergång. Nu finns det dock inga tecken på att någon av stjärnorna inom det området är på väg att bli en supernova på länge.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Supernova

Men jag tror ändå att en kvasar, svart hål eller nått kosmiskt kommer att förstöra o utrota jorden!
2009-07-03, 23:41
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Världen kommer att gå under pga. kosmos strålar:

Om en supernova skulle bildas inom 100 - 200 ljusår från jorden kan detta innebära jordens undergång. Nu finns det dock inga tecken på att någon av stjärnorna inom det området är på väg att bli en supernova på länge.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Supernova

Men jag tror ändå att en kvasar, svart hål eller nått kosmiskt kommer att förstöra o utrota jorden!
Tja, solen kommer, om relativt kort tid, bli en vit dvärg och sluka jorden.
2009-07-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Tja, solen kommer, om relativt kort tid, bli en vit dvärg och sluka jorden.
¨
dvs om typ 100 milj r men oki :P
2009-07-03, 23:53
Medlem
svampdamps avatar
Det är fortfarande inte säkert om solen kommer sluka jorden om ca 6 miljarder år. Om Jorden har tur så kommer vi skjutas utåt när solen växer.

Om jorden skulle överleva solen så finns det inget som säger att den kommer förstöras av något annat. Universum är så fruktansvärt stort så att möta ett Svart hål vore 1 på 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000
2009-07-03, 23:54
Bannlyst
hållkäften jag snackar inte om att jorden går under utan kommer min filosofi att stämma.
2009-07-03, 23:56
Medlem
Av övriga inlägg du har gjort ikväll kan man misstänka att du är en idiot.
Senast redigerad av TarmTure 2009-07-04 kl. 00:02.
2009-07-03, 23:57
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
hållkäften jag snackar inte om att jorden går under utan kommer min filosofi att stämma.

Nej kort och enkelt
2009-07-04, 00:21
Bannlyst
Jorden kommer att gå under, ja. Troligtvis skapas en ny också.
2009-07-04, 00:27
Medlem
Citat:
Förstår ingenting av vad du menar, men ja, jorden kommer att "gå under". Åtminstone mänskligheten.

Antingen genom att växthuseffekten sabbar havströmmarnas syresättning av haven (vilket leder till att giftiga gaser kommer att spridas), eller på andra mindre trevliga sätt.
2009-07-04, 00:28
Medlem
soapmasters avatar
Judarna.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in