Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Fast vi kan ju vända lite på det också, många av de som postats är ju extremt stora ikoner, gamla sexsymboler och stormrika. De har alltså alla möjligheter i världen att om inte annat på ren rikedom och kändisskap skaffa sig en riktigt snygg fru. Varför gör de inte då så? Kanske för att de helt enkelt paserat det där stadiet, varför ska Björn Borg ha en fru för att hävda sig t.ex?
Det kanske helt enkelt är så att de hittat partners de vill dela sina liv med, och till skillnad från alla anonyma här inte behöver skaffa sig en partner för att hävda sig.
Så sant så sant. I den riktiga världen, den utanför FB, så väljer de allra flesta inte partner efter utseende utan helt enkelt efter hur man passar ihop; personkemi osv. Sen är givetvis inte utseendet oviktigt eftersom det måste finnas en fysisk attraktion också, men min erfarenhet är att en person stiger rätt många kliv på attraktionsskalan om man klickar i övrigt, och tvärtom. Har träffat rätt många som initialt är grymt snygga men som droppar som en sten på attraktionsskalan då de som människor är helt brända. Och eftersom detta gäller oss vanliga människor (alltså inte de genomsnittliga flashbackarna som alla vet är aprik, skitsnygg, vältränad med jättepenis och trophy wives) så gäller det faktiskt de allra allra allra flesta "kändisarna" också.
(Sidospår: när det gäller Björn Borgs fru som verkar populär att dissa, så tror jag helt enkelt det är så att hon är ganska ofotogenisk, finns ju sånna som är det. Har sett några bilder som inte är "kamera upp i fejan och le" där jag definitivt skulle beskriva henne som söt/attraktiv. )
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Det är rätt magstarkt att sitta och kasta skit på folk som Zlatan, Chippen och Anders Svensson för hur de ser ut - ingen av dem ser väl direkt illa ut, om man nu inte råkar vara killen-bakom-datorskärmen? Skulle du plocka tio random killar från stan skulle de knappast anses se dåliga ut, oavsett hur kända de skulle råka vara.
Skulle säga att speciellt chippen och speciellt anders har ett ganska alldagligt utseende - vanliga svenska fotbollskillar helt enkelt.
Och att många flashbackare tycker Zlatan är ful beror ju helt enkelt på att han är "blatte". Han ser inte ut som de är vana att folk ser ut i de inavlade etniskt rensade hålorna på svenska landsbygden. Lite läskigt för många.