2009-08-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillingLies
Det har hon inget problem med, men då känner jag mig otillräcklig.

Jag förstår. Så hon får inte tillfredställa sig själv eftersom du känner dig osäker då?
Citera
2009-08-14, 10:27
Medlem
Witticisms avatar
Seriöst, jag förstår inte varför folk tror att de ska vara sexgudar/gudinnor bara för att de har kuk/fitta... Inom alla andra områden, om det så gäller tennis, klippa hår, spela fiol, datorspel etc så inser alla att ingen är proffs i början, utan att det krävs övning!

Man måste lära känna sig själv och sin egen kropp och sin egen hjärna, man måste utveckla empati och förståelse för sin partner och kunna sätta sig in i hur den personen känner sig och upplever olika saker och avläsa vad han/hon tänder på. Man måste lära sig kommunicera både verbalt och icke verbalt. Man måste dessutom öva tekniker av alla möjliga slag och enligt mina erfarenheter så är det mycket roligare att ha sex med folk som är vältränade, viga och har bra kondition.

Det första du måste få ut ur ditt huvud är att du är "otillräcklig". Det är inte bara naturligt, det är självklart att ingen av er är sexexperter efter så lite erfarenhet, det är bara att fortsätta öva. Men det är jättebra att du funderar över hur du ska göra det bättre och frågar om det!

Tjejer behöver ofta mycket mer tid för att bli kåta och de flesta tjejer jag känner (inklusive jag själv) är faktiskt inte kåta riktigt lika ofta som de flesta killar. Det sämsta du kan göra är att pressa henne eller tjata eller vara på henne hela tiden. Jag minns hur jobbigt jag tyckte att det var med min första riktiga pojkvän, han var en underbart snäll kille och jag älskade honom verkligen, men hans händer var hela tiden överallt och det fick mig INTE mer sugen utan snarare tvärt om. Prova att ta ett steg tillbaka och låt henne komma till dig. När ni väl har sex, glöm inte hur viktigt det är med smekningar och oralsex också, som du ju tydligen kan. Det kan ta tid för tjejer att lära sig uppskatta vaginalt sex.
Citera
2009-08-15, 21:24
Medlem
SharkBombs avatar
Alla tjejer är olika, endel kan inte komma av bara vaginalt sex. utan måste stimulera Klitoris också. som endel redan sagt
Citera
2009-08-16, 22:35
Medlem
Utopia.s avatar
Hej TS!! Vi är i samma sits

Eller mja, typ iaf. Jag har haft två långvariga förhållanden innan och tycker sexet har funkat bra. Men nu har jag världens sötaste lilla blondin som inte haft sex tills alldeles nyligen (med mig) men även om tycker att det känns som att "det borde kännas mer". Självklart läggs det stor vikt vid förspel och stämning.

Något som är ännu jobbigare är att hon inte vill att jag slickar henne, vilket jag annars älskar att göra och fått komplimanger för. Hon är dock ivrig att pröva på sex i övrigt och vi har oftast sex 2-3 gånger per träff typ.

Vill ha tips på typ finlir både från min sida men också som kan hjälpa henne hitta vad hon tycker om själv. När hon är överst känns det mest som hon fokuserar på in-och-utandet snarare än typ mer intim kontakt, både där nere som kroppsligt och spirituellt typ. När jag är överst känns det svårt att hålla igång eftersom hon inte gör så mycket eller ger några tecken på hur hon vill ha det. Blir inte så mycket pardans om man säger så.
Citera
2009-08-16, 22:57
Medlem
Ryttarens avatar
Strunta i G-punkter och allt vad du tror och har läst div blaskor.
Låt henne relaxa och ta initiativ till sex...se till att hon blir kåt helt enkelt - på hennes villkor sas
..så kommer du att märka förändringar till det bättre snart.
Ibland tar det lite tid att bli trygga med varandra.
Citera
2009-08-16, 22:59
Medlem
Skulle tro att de tjejer som ENBART kommer av penetration är få faktiskt, och är hon oerfaren så kan det ju kännas lite pinsamt att smeka sig själv under samlag, köp ett vibrerande ägg till henne så att hon kan stimulera klitoris under tiden ni har samlag.

Vibrerande ägg är rätt så billiga och finns på de flesta webbshopparna.
Men det viktigaste är nog att uppmuntra henne till att smeka sig själv då ni har sex eller att du tar initiativ, funkar inte det så lär ju inte ägget hjälpa heller...
Senast redigerad av karlstaden 2009-08-16 kl. 23:01. Anledning: Tillägg
Citera
2009-08-16, 23:47
Medlem
ezzters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillingLies
Det har hon inget problem med, men då känner jag mig otillräcklig.

Jag kan bara prata för mej själv, men jag har sällan kommit av att bara få en kuk in och ut i mej. behöver för det mesta hjälpa till själv lite och smeka. Den killen som skulle känna sej otillräcklig över att ja smekte mej själv, får skylla sej själv att han inte har en inbyggd klitoris stimulerare på kuken
Citera
2009-08-17, 00:26
Medlem
Folkilskens avatar
Tycker ni att gummi är ett problem så testa er för sjukdommar och be henne skaffa p-piller.
Tycker inte alls att du ska känna dig otillräklig för att hon behöver smeka sig själv under samlag, det är ytterst vanligt att kvinnor inte ens KAN få orgasm genom enbart penetrering.
Vi använder en del leksaker i sängen t.ex vibrerande ägg, underbart måste jag säga och jag hoppas verkligen inte att min "gubbe" känner sig otillräklig för det.
Citera
2009-08-17, 09:50
Medlem
glorias avatar
Har ni testat olika ställningar osv? Kanske är lättare om hon ligger ovanpå dig för då kan hon enklast styra takt etc. Vidare tycker jag inte att penetrationssex någonsin kommer i närheten av t ex oralsex. För väldigt många tjejer är själva penetrationen helt överflödig, bortsett från att snubben uppskattar det. Det kan man bli tvungen att acceptera.
Citera
2009-08-17, 13:07
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Seriöst, jag förstår inte varför folk tror att de ska vara sexgudar/gudinnor bara för att de har kuk/fitta... Inom alla andra områden, om det så gäller tennis, klippa hår, spela fiol, datorspel etc så inser alla att ingen är proffs i början, utan att det krävs övning!

Man måste lära känna sig själv och sin egen kropp och sin egen hjärna, man måste utveckla empati och förståelse för sin partner och kunna sätta sig in i hur den personen känner sig och upplever olika saker och avläsa vad han/hon tänder på. Man måste lära sig kommunicera både verbalt och icke verbalt. Man måste dessutom öva tekniker av alla möjliga slag och enligt mina erfarenheter så är det mycket roligare att ha sex med folk som är vältränade, viga och har bra kondition.

Det första du måste få ut ur ditt huvud är att du är "otillräcklig". Det är inte bara naturligt, det är självklart att ingen av er är sexexperter efter så lite erfarenhet, det är bara att fortsätta öva. Men det är jättebra att du funderar över hur du ska göra det bättre och frågar om det!

Tjejer behöver ofta mycket mer tid för att bli kåta och de flesta tjejer jag känner (inklusive jag själv) är faktiskt inte kåta riktigt lika ofta som de flesta killar. Det sämsta du kan göra är att pressa henne eller tjata eller vara på henne hela tiden. Jag minns hur jobbigt jag tyckte att det var med min första riktiga pojkvän, han var en underbart snäll kille och jag älskade honom verkligen, men hans händer var hela tiden överallt och det fick mig INTE mer sugen utan snarare tvärt om. Prova att ta ett steg tillbaka och låt henne komma till dig. När ni väl har sex, glöm inte hur viktigt det är med smekningar och oralsex också, som du ju tydligen kan. Det kan ta tid för tjejer att lära sig uppskatta vaginalt sex.

Bra inlägg. Tennis-jämförelsen är bra eftersom när man spelar Tennis så är man två (minst haha). Om du är jätteduktig och hon jättedålig så kommer ju matchen inte bli speciellt rolig.

Testa er fram, utforska vilka servar som funkar. Är hon bäst med backhanden eller forehanden? (Ok enough med tennis-jämförelsen ).

Det jag lärt mig gällande sex är att tjejer inte bara är ute efter att komma. Så att bara sitta och försöka få henne att komma kommer bara leda till dåligt sex. Det är ju en hel upplevelse. Tänk inte så mycket. Jag kom ihåg hur jag ville vara värsta sexguden och tänkte på allt jag gjorde. Sexet kommer inte alls bli bra då!
Citera
2012-11-28, 01:21
Medlem
Prova när ni kör "missionären" att lyfta upp hennes ben och sen prova kör lite ifrån sidan och inåt . min flickvän gillar när jag gör det ifrån höger men hon gillar ännu mer när jag varierar! och ha ett ordentligt förspel! Prova det
Citera
2012-11-28, 11:08
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Sextekniker och sexhjälpmedel /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in