2010-09-28, 12:53
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
I senaste avsnittet gjorde dom någon paj i en kakform med löstagbara kanter. Någon som har receptet på den eller ett annat recept där kakform används!
Citera
2010-09-30, 13:37
Bannlyst
Ikväll:
Citat:
Läget börjar bli desperat för Björn Åbergs krog "Punkten" i Helsingborg. Krogen har hamnat i en malström av obetalda räkningar och omotiverad personal. Redan nu har all matglädje sugits ner i malströmmen och det blir en utmaning över det vanliga om stjärnkocken Alexander Nilson ska kunna rädda Punkten från att gå i kvav en gång för alla.
Senast redigerad av spooz 2010-09-30 kl. 13:39.
Citera
2010-09-30, 22:36
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
I senaste avsnittet gjorde dom någon paj i en kakform med löstagbara kanter. Någon som har receptet på den eller ett annat recept där kakform används!

haha, vafan. en kakaform som man gjorde paj i? du menar en pajform?
Citera
2010-10-01, 08:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Alexander frågar "Krögaren" Björn Åberg
-Har du någon som helst erfarenhet av matlagning?
-Nej, det har jag inte. Beror väl mest på att jag inte är särskilt intresserad...

Hahaha, så himla underbart. Tyckte nästan lite synd om den förrvirrade Björn som verkar ta allt med en klackspark ändå. Servitrisen har jag lite skvaller om, men det är en helt annan femma...
Citera
2010-10-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Alexander frågar "Krögaren" Björn Åberg
-Har du någon som helst erfarenhet av matlagning?
-Nej, det har jag inte. Beror väl mest på att jag inte är särskilt intresserad...

Hahaha, så himla underbart. Tyckte nästan lite synd om den förrvirrade Björn som verkar ta allt med en klackspark ändå. Servitrisen har jag lite skvaller om, men det är en helt annan femma...
Ja den människan verkade ju inte ha alla hästar i boxarna... Riktigt wt. Kocken verkade till en början också ganska wt, men jag insåg snabbt att hon faktiskt hade något att komma med. Alkisvarning på Björn. Rödlätt i ansiktet, frånvarande, höll sig gärna vid baaaren...
Citera
2010-12-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Herregud.. Kollade precis på raggaravsnittet. Kärringen i köket ser solklart ut att vara en gammal alkiskärring, och den där Nenne är en sådan som tror att han vet allt men som ändå inte kan steka ett ägg. En sådan man bara vill slå i ansiktet.

1. Alena är ingen gammal alkiskärring.
2. Nenne vet mycket men inte allt. Och han kan steka ägg. Det var mycket olja på stekbordet så ägget blev typ friterat. Allt skulle tajma kamerorna och kunde inte serveras direkt. Dock så kunde de ha stekt ett nytt. Men det blev bråttom när kamerorna väl rullade och sen blev det ju "bra tv".
Citera
2010-12-15, 18:46
Medlem
Lasse.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Skrammande att se deras meny pa hemsidan, prissattningen ar uppat vaggarna, pa varenda ratt skiljer det mellan SEK 25-40 om man projsar med EUR.
Kan ju bero på den merkostnad och besvär det är att sedan växla in euron. Sedan är det bara dumma turister som det drabbar och vill de få ett billigare pris har vi en utmärkt valuta.
Citera
2011-03-15, 20:07
Medlem
Trumpeters avatar
Start för tredje säsongen i kväll klockan 9.

Citera
2011-03-15, 20:28
Medlem
simon.bs avatar
Härligt att serien börjar igen. Måste säga att jag gillar den, dock inte lika mycket som "Kitchen Nightmares.
Citera
2011-03-15, 21:06
Medlem
Trumpeters avatar
Kul ställe...

Blandsallad täckt med ostkaka. Mikron verkar gå för högtryck också
Citera
2011-03-15, 21:16
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Kul ställe...

Blandsallad täckt med ostkaka. Mikron verkar gå för högtryck också

Paret hade en övertro på grillade grönsaker också....
Citera
2011-03-15, 21:18
Medlem
tjenaretjenares avatar
Någon mer än jag som stör sig på "mästerkocken" alexander nilsson? Tycker han är en fruktansvärd kass wannabe kopia utav Gordon Ramsey, mår nästan illa av att se han. Hade mycket hellre Sett Melker, Leif Manneström, Per Moberg i den rollen för alexander är riktigt kass och man tar han inte på allvar som tv-tittare. Men han kanske gör god mat vem vet !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in