2009-07-03, 10:11
Medlem
Jag har en liten hrddisk som jag fr plats med final cut p, Men!
En dag fick jag idn att testa ladda ned final cut men s kom jag p efter ett par timmar att .Dmg filen packas upp eller blir r en skivavbildning s jag avbrt nedladdningen.

S jag fr plats med .dmg filen men blir den liksom sin dubbla storlek nr jag ppnar filen och lgger sig p skrivbordet?
Eller r den bara en genvg till .Dmg filen?

Jag hade tnkt att packa upp den och sedan brnna ut den p skivor och installera de en och en kanske
Citera
2009-07-03, 10:26
Medlem
Hispers avatar
Varfr inte skapa en egen dmg, packa upp den och titta p om tillgngligt utrymme minskar eller kar (dock inte troligt)?
Citera
2009-07-03, 10:38
Medlem
Meursaults avatar
DMG r en skivavbild. Nr den monteras s behandlar datorn den monterade volymen som vilket externt lagringsmedium som helst. Det tar inte upp ngot utrymme att montera en skivavbild. Dremot tar det extra utrymme om du kopierar ver innehllet frn skivavbilden till hrddisken. Har du ont om utrymme fr du brnna dmg-filen frst, slnga skivavbilden, och sedan installera programmet.
Citera
2009-07-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meursault
DMG r en skivavbild. Nr den monteras s behandlar datorn den monterade volymen som vilket externt lagringsmedium som helst. Det tar inte upp ngot utrymme att montera en skivavbild. Dremot tar det extra utrymme om du kopierar ver innehllet frn skivavbilden till hrddisken. Har du ont om utrymme fr du brnna dmg-filen frst, slnga skivavbilden, och sedan installera programmet.
Tack s mycket!

Ska testa ladda ned Final cut nnu en gng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in