2009-07-03, 01:26
Medlem
Hej. Går på Sertralin sedan ett par månader tillbaks på grund av ångest och panikattacker. Just nu en dos på 50 mg/dag.

Ska på fest imorgon, och kommer att dricka alkohol. Vet dock inte hur jag ska göra med medicinen då det inte är rekommenderat att dricka under medicineringstiden. Har på sin höjd testat att dricka några öl och ett par vodkashots under dessa månader, och inte märkt någon egentlig skillnad under berusningstillståndet. Dock så är jag inte säker ändå... Inte kul om man skulle flippa ur eller något av någon skum anledning pga Sertralinet.

Därför undrar jag vad det har för inverkan att hoppa över en dagsdos (50mg är ju ingen stor mängd direkt liksom), eller om jag ändå ska ta dosen (eller kanske en halv tablett alà 25 mg)? Kom med förslag!

Jag mår för övrigt bra nu. Vet inte om det är på grund av medicinen eller om jag bara gör det, men ja... Men SSRI kan man ju inte sluta tvärt med, om man inte vill dras med utsättningssymptom och så vidare, så jag vet inte. Skulle jag få dessa av att hoppa över en dag?

Ursäkta det lite luddiga inlägget, men jag är trött och det är varmt som fan!

Tack på förhand!
Citera
2009-07-03, 01:37
Bannlyst
Jadu.

Det kanske är så att du rekommenderas att inte dricka alkohol med det eftersom att du utsätter din lever för väldigt påfrestande kemikalier då?

Kan säkert få allvarliga leverskador om du gör såhär.

Föreslår att du kontaktar din läkare imorgon så kan han berätta lite mer ingående säkert.

Detta är givetvis bara en spekulation från min sida, så lita in på mig enbart :P
Citera
2009-07-03, 02:11
Medlem
mrorbins avatar
Det är lugnt, jag äter zoloft och har tagit mig några rejäla fyllor under dom senaste månaderna och jag har inte märkt av några biverkningar. Dom dagarna hoppade jag över att ta tabletten.
Citera
2009-07-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Det är lugnt, jag äter zoloft och har tagit mig några rejäla fyllor under dom senaste månaderna och jag har inte märkt av några biverkningar. Dom dagarna hoppade jag över att ta tabletten.
Ah, great! Får göra det då! Tack.
Citera
2009-07-03, 18:21
Medlem
Ylangs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=948381
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem