2009-07-01, 01:39
Medlem
erikkkkks avatar
Sedan jag började med Sertralin 50 mg/dag har jag märkt en sjuklig toleransökning för alkohol. Jag kan dricka närmare dubbelt så mycket nu, och få samma rus som innan. Är det någon som varit med om samma sak?
Kan någon förklara varför det blir så?
Citera
2009-07-01, 01:44
Medlem
kunskaparens avatar
Stackars jävel, dubbelt så höga spritkostnader helt plötsligt. Kan du få något bidrag för detta?

Eller stämma läkemedelsföretaget för oförutsedda utgifter kanske?
Citera
2009-07-01, 01:46
Medlem
DarkKnights avatar
Nope käkar också Sertralin men dricker lika mycket som innan men den ända ändringen är att ja får sjukt starka orgasmer och kan nuppa mer än innan.
Citera
2009-07-03, 14:10
Medlem
Ylangs avatar
Jag har märkt av det, känns som jag aldrig blev full när jag käka dem. Jätteskillnad efter jag sluta med dem
Citera
2009-07-03, 14:25
Medlem
Mystices avatar
Ja, jag fick också den där bieffekten av sertralin. Har nu bytt till fluoxetin (av andra orsaker) och har inte längre samma problem - fyllan funkar som den ska .
Citera
2009-07-03, 15:17
Medlem
Så vitt jag vet innehåller sertralin låga doser av alkohol, och för att motverka alkoholens effekt innehåller det också antabus, som motverkar alkoholens effekt. Vilket leder till att man måste dricka betydligt mer för att bli full.
Citera
2009-07-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerce
Så vitt jag vet innehåller sertralin låga doser av alkohol, och för att motverka alkoholens effekt innehåller det också antabus, som motverkar alkoholens effekt. Vilket leder till att man måste dricka betydligt mer för att bli full.

Tänk om folk skulle ta dig på allvar, människa!
(Edit: Det vore iofs svårt.)

Edit 2: Tänk om Antabus skulle MOTVERKA alkoholens effekt förresten... vilken toppmedicin det vore mot alkoholmissbruk, va?
Senast redigerad av John Zeppe 2009-07-03 kl. 16:19.
Citera
2009-07-03, 15:46
Medlem
lithionits avatar
Citat:

det låter lite som en "urban myth" :P

Har däremot läst att man inte ska använda zoloft i flytande form när man står på anabus, just för att sertralin lösningen innehåller några procent alkohol...
Citera
2009-07-03, 15:51
Medlem
Mockens avatar
Citat:

Antabus gör att det är livsfarligt att dricka alkohol, även i små mängder. Det finns ingen antabus i någon annan medicin än just Antabus.
Citera
2009-07-03, 16:07
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag käkar samma dos som dig, men har svårt att säga om jag har fått någon högre alkoholtolerans. Visserligen krävdes det en hel del när jag var på P&L för att det skulle hända något, men då hade jag druckit i många dagar också och då höjs det åtminstone för mig.

Borde väl stå i bipacksedeln om eventuella biverkningar ang alkohol.
Citera
2009-07-03, 16:33
Medlem
Ylangs avatar
Citat:

Haha det var ju det sjukaste. Antabus är ju farligt att dricka på. Det är ju hela poängen
Citera
2010-04-19, 01:13
Medlem
geek89s avatar
Högre toleransnivå? Lucky you
Jag tålde ganska stora mängder alkohol innan jag började med Sertralin. Men nu blir jag aspackad på typ 2 glas vin... kul
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in