2009-07-13, 15:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Infaust lyckades med konststycket att genom sitt första inlägg dra på sig en tillsägelse. Jag tycker vi alla hemma applåderar bravaden och hoppas att trenden vänder.

OT raderat

// Mod
Citera
2009-07-13, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag ber om ursäkt om du tycker det var ofint att använda ditt namn sådär det var menat som exempel på en framstående feministisk debattör på FB.

I grund och botten var det tänkt som konstruktiv kritik. Om du tycker att Lillskrot, Tuff Datakille eller någon annan är de som förstör forumet, så är det en bra idé att fullständigt ignorera dem. Bara så kan man få bättre klimat på ett öppet forum. Nackdelen är förstås att du kan få någon som står och skriker på dig i ett hörn, så att säga. Men så hårdhudad att man får stå ut med det får man nog tyvärr vara på ett sådant här ställe.

Och jag är övertygad om att en sådan Killfile-strategi är åtminstone delvis effektiv.

Det är lugnt, jag förstår absolut om jag uppfattas som feministisk och det är jag väl också även om jag gärna vill bli sedd som någon som bryr sig om mäns åsikter och värderingar också.

Jo, jag antar att det är så man får hantera dem och strategiskt bara förflytta diskussionen till någon man anser tillför något. Ovannämnda två ser jag bara som två störande moment, så.
Citera
2009-07-13, 18:55
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Varför inte tillsätta en feminist eller iaf någon som inte är antifeminist , eller kanske en kvinna i största allmänhet bara, som moderator när den utnämningen sker?
Det kanske skulle hjälpa upp situationen något ELLER?
På vilket sätt? Menar du att den nuvarande moderatorn, eller att det skulle vara en lösning i att nästa moderator, modererar partiskt?
Citera
2009-07-13, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
På vilket sätt? Menar du att den nuvarande moderatorn, eller att det skulle vara en lösning i att nästa moderator, modererar partiskt?

Det tror jag inte, h*n menade.
Däremot står det ju ganska klart att en moderator är för lite och det är märkligt att det inte skett någon tillsättning ännu.

Sen tror jag det är väldigt svårt att fullständigt frånkomma det faktum att all moderation sker med viss partisk inblandning, vare sig det är omedvetet eller medvetet. Vad man anser vara on topic/off topic är i många fall helt beroende på hur moderatorn själv resonerar kring ämnet, det har man iaf kunnat se tidigare i bland annat R&S likaså tillsägelser och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in