Citat:
Ursprungligen postat av sporkeh
Har en manager samt en CF nu
CF var det som var minst unemployment av..
Kan jag inte göra ett eget lag med min manager gubbe, eftersom det verkar som ingen behöver spelare?
Min manager heter Sven-Göran Lagerback och min CF Johnny Drama
Är aktiv om jag får ett lag med aktiva

Med din manager kan du ta över lag då nya lag bara skapas automatiskt när tillräckligt med spelare har reggat sig för att ett nytt lag ska kunna skapas. ... ~Manitan FC~ är ledigt (gå till World -> Employment -> Manager Jobs) så ser du lista på lediga manager jobb.
Varje natt bestäms vem som får de lediga jobben. Sen gäller det nog till att sparka inaktiva spelare och signa nya aktiva spelare som just kommit innanför dörren. Bygga ett lag från scratch kan man säga så som WidingDaLeet verkar ha lyckats göra med bravur på bara ett par dagar. Kanske har du dock några aktiva spelare i det lag du tar över som bara väntar på en aktiv spelare.
P.s. tror inte det är tillåtet att ha fler än en användare på sajten. Tror man riskerar att bli utesluten omedelbart om man gör detta (för stor risk för fusk). Finns ju en funktion på din user-space där du kan köpa extra karaktärer om du vill ha både manager och fotbollsspelare eller journalist. Då har du båda karaktärerna i samma användare och kan hoppa runt med dem och hantera dem enkelt med samma användare. Så gör jag med min målis och journalist.