• 1
  • 2
2003-11-24, 12:17
Medlem
aurvang_s avatar
Om man nu skulle få tag på några recept papper, hur krångligt kan det vara att få ut det man vill ha om man kopierar en befintlig läkares underskrift samt stämpel. Jag har både sett masiknskrivet och handskrivet på recepten förut. Vad ska man välja??
Några tips om nån har gjort nåt liknande, skulle vara toppen....
Citera
2003-11-24, 13:08
Medlem
du måste få tag på streckkoden oxå, den som apoteket läser av..
Citera
2003-11-24, 14:15
Medlem
aurvang_s avatar
Vart sitter den?? När skulle läkaren sätta på den??
Citera
2003-11-24, 15:06
Medlem
kezoos avatar
Nu på senaste tiden har dom även börjat faxa recepten dirkt till apoteket, då kanske det kan bli lite klurigt.. :/
Citera
2003-11-24, 15:17
Medlem
aurvang_s avatar
Bara om man får receptet skickat direkt från läkaren, inte om man får det direkt i handen. Men den där streckkoden har jag inte sett...???
Citera
2003-11-25, 10:39
Medlem
Min läkare har streckkoden på ett annat ställe än receptblocket..
Citera
2003-11-25, 11:58
Medlem
aurvang_s avatar
Är det handskrivet recept då??
Citera
2003-11-25, 12:15
Medlem
Truman_Peyotes avatar
På receptblanketten för särskillda läkemedel (som man måste ha för att få ut godis) sitter det en påklistrad etikett med läkarens namn och en EANkod...Tror att lirarna på apoteket blir lite misstänksamma om du kommer med ett recept utan klisterlapp...Men försök...Du kan ju säga att katten slickade bort den eller nåt...
Citera
2003-11-25, 15:11
Bannlyst
Streckoderna är standardiserade så du kan slå upp dem.

Streckkoderna med klisterlapp kan du tillverka själv med en liten maskin som kan köpas avsedd affärer och dyligt. Kostar cirka 500 kr.
Citera
2003-11-25, 15:46
Medlem
aurvang_s avatar
Vart kan jag slå upp dem någonstans???
Man skulle väl nästan kunna ta en ean kod från ett annat recept med samma läkare eller??
Citera
2003-11-26, 11:13
Tycker det är lite konstigt, på vanliga recept så stämplar de ju streckkoden och på särskilda recept har de ju sånna där klisterlappar.

Borde va fan så mycket enklare att förfalska klisterlappen en stämpeln. Har man fått ett recept scannar man ju bara in klisterlappan o skriver ut på klisterpapper.
Citera
2003-11-26, 14:33
Medlem
PanzerDivisions avatar
Jag har två recept här som nyligen är utskrivna, ett recept är för ett narkotika-klassat läkemedel och det andra är ett icke narkotika-klassat läkemedel. Men det är samma stämpel på dom båda, inga klisterlappar med andra ord. Men därimot så är recepten lite annorlunda utformade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in