Hej! Har funderat ett tag över detta. Vilken av Coopers ölsatser jag än väljer så tycker jag att resultatet blir detsamma, d.v.s att det blir samma äckliga sörja som bara fjortisar och alkoholister skulle kunna förmå sig att dricka(Och jag då

) Nä, men det känns tråkigt för det skulle verkligen vara kul att lyckas att göra ett gott öl utan att behöva göra allting själv.
så jag tänkte höra med er andra vad ni tycker om resultatet när ni använder er av ölsatser från coopers. Har även inhandlat maltextrakt från Muntons som jag tänkte göra en bryggd på(Humle finns det gott om i trädgården så det är klart)
Men för att återgå till coopers, jag följer bruksanvisningen som följer med men jag brukar hälla i 1kg socker. Tror ni att det skulle smaka bättre om man hällde i typ 500g socker istället eller ingenting alls? Har ni några goda råd om bättre ölsatser så hör gärna av er.
Kan dock säga att färgen är fin och att det skummar bra men smaken påminner snarare om vitt vin än öl, liksom någon konstig blandning av de båda.