Larry L King som skrev Bästa Lilla Horhuset i Texas avlider 20 december och en av skådespelarna, Charles Durning, avlider 24 december. Vem blir nummer 3
Turki bin Sultan, Saudiarabiens vice kulturministerr har dött. Vi får lla knäppa händerna nu och håplla en tyst minut i solidatitet med den tunga sorg som alla Saudier nu känner.
Att han var den siste kvarvarande från kultomspunna filmer och serier. Ska även tillägga att han var den siste kvarvarande skådisen från kultklassikern "Dagen efter rosorna" som haft någon större roll.
Aftonbladet skriver att Klugman avled hasttigt och att dödsorsaken fortfarande är okänd. Frågan är om vi någonsin kommer att få veta.
En "filmhistorisk era" torde väl dock vara lite större än några filmer och serier?
Jag menar, det finns nog fortfarande skådespelare som var med på slutet av 50-talet (12 Angry Men) eller en serie under 70/80-talet (Quincy)? Du har ju exempelvis Robert Fuller som fortfarande lever.
En "filmhistorisk era" torde väl dock vara lite större än några filmer och serier?
Jag menar, det finns nog fortfarande skådespelare som var med på slutet av 50-talet (12 Angry Men) eller en serie under 70/80-talet (Quincy)? Du har ju exempelvis Robert Fuller som fortfarande lever.
Jaha, du tolkar det så. Jag menade mer på det sättet att han var den sista länken i många trendsättande serier och filmer och att det på så sätt är slutet på någonting. Glöm inte heller att han och Tony Randall var humorparhästar som var riktigt stora på sin tid.
Ray Collins, som lirade med Frank Zappa i "Mothers of Invention" har dött 76 år gammal.