2013-05-22, 00:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Lawn och Hagen är verkligen roliga. Eremona sitter med FUP, har ni inte fattat detta ännu? Och kom inte gråt om CdC nu. Hon var en bedragare och knarklangare och detta kan mycket väl orsakat hennes död. Det är ju helt galet att romantisera henne, ingen skulle få för sig att göra något så naivt och dumt idag. Det är givetvis fruktansvärt att sluta som hon, det finns inget bra med prostitution men hon levde i en brutal miljö med brutala typer och hon var själv en kriminell risktagare. Hon var inte unik men hennes död utnyttjades på ett vidrigt sätt av bla Hanna Olsson i rent politiska syften.

Vem är det som har romantiserat henne ?
Lägg ner Noicer.
Du och dina medlöpare i tråden har nog snarare "romantiserat" ett par läkare om vi nu ska snacka allvar

En sak har du rätt i, hon levde i en brutal miljö men glöm då inte bort att i princip alla prostituerade som har blivit mördade i Sverige har blivit det av "torskar"

Och som en liten välkänd slutkläm på ditt inlägg så dyker HO upp, du verkar ha någon sorts "hatkärlek" till den kvinnan
Citera
2013-05-22, 00:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Spelar ingen roll hur många FUP:ar Mona har hemma. Litar inte ett jota på vad han säger att han läst i den.

Jag har inte romantiserat CdC alls.

Det var hursomhelst inte HO som såg till att läkarna greps och häktades.

Eremona kan "tugga" i sig FUP:ar till frukost, lunch och middag, han tolkar ändå innehållet där som fan läser bibeln.
Citera
2013-05-22, 01:02
Bannlyst
Man börjar inte stycka någon som bara säckat ihop (dött av sig själv, på ett eller annat sätt) och skär av brösten, skär ut könsdelar + anus och tömmer buken på allt innehåll, kapar av huvud och extremiteter. Även pundare brukar göra en anmälan, i alla fall i de allra flesta fall, när någon exv. överdoserat.

Mona och Noicer har med all tydlighet visat vilken människosyn de besitter, förresten. De gör offret till en skurk och de misstänkta förövarna till offer. De drivs dessutom av fördomar och söker gärna efter förövare bland folk med låg/lägsta status i samhället.
Citera
2013-05-22, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
hon levde i en brutal miljö men glöm då inte bort att i princip alla prostituerade som har blivit mördade i Sverige har blivit det av "torskar"

Och det är ingen större nyhet att torskar finns hos de välbeställda också, i högsta grad.

Citat:
Och som en liten välkänd slutkläm på ditt inlägg så dyker HO upp, du verkar ha någon sorts "hatkärlek" till den kvinnan

Brukar inte kärlek börja med bråk?
Citera
2013-05-22, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker du har en del poänger i dina inlägg för övrigt även om jag själv har motsatt uppfattning i skuldfrågan.

Vem/vilka tror du då att GM är? Har du någon teori?
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-22 kl. 01:14.
Citera
2013-05-22, 01:13
Bannlyst
Citat:
men hon levde i en brutal miljö med brutala typer och hon var själv en kriminell risktagare.

M.a.o, "hon hade sig själv att skylla".

Det som verkligen är jävligt är att det finns individer som cyniskt utnyttjar särskilt utsatta människor, för sitt eget nöjes skull.
Citera
2013-05-22, 03:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Lawn och Hagen är verkligen roliga. Eremona sitter med FUP, har ni inte fattat detta ännu? Och kom inte gråt om CdC nu. Hon var en bedragare och knarklangare och detta kan mycket väl orsakat hennes död. Det är ju helt galet att romantisera henne, ingen skulle få för sig att göra något så naivt och dumt idag. Det är givetvis fruktansvärt att sluta som hon, det finns inget bra med prostitution men hon levde i en brutal miljö med brutala typer och hon var själv en kriminell risktagare. Hon var inte unik men hennes död utnyttjades på ett vidrigt sätt av bla Hanna Olsson i rent politiska syften.

Nähä ?
Men läkarna ska vi alla minsann fälla tårar över ?

Fick inte dom ersättning av staten för den tid dom satt häktade ?
Rätten ogillade samtliga åtal mot läkarna vid rättegång nummer två så ett antal sköna kulor måste väl ändå ha rullat in i deras fickor eller har jag fel ?
TH måste väl dessutom också fått ut pengar på den livförsäkring som hans ex tydligen ska ha haft, hon som hittades mystiskt död pga påstått självmord ?
Stämmer det ?

Dessa två herrar och deras livsöden ska vi alltså nu fälla krokodiltårar över ?

Offret Catrine fick ju i princip skylla sig själv om man nu tolkar ditt inlägg på rätt sätt ?
Hon var ju en kriminell risktagare skriver du.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-05-22 kl. 03:07.
Citera
2013-05-22, 03:16
Medlem
Jaha, då satte tramspatrullen igång igen, dvs LOM + HB. Jättekonstig världsbild och urkonstiga argument - och efter några månaders tjatande är det lite underhållande, och helt bananas faktiskt. LOM blir sur för att jag pusslar ihop en negativ men realistisk bild av Catrine (vi vet ju alla vilket urspårat liv hon levde) och skriver vad Catrines bekanta sinsemelllan uppgett, att hon levde farligt, langade droger och stal, och hon dömdes också för bedrägeri. Dessa fakta hjälper oss att sätta hennes död i ngn sorts sammanhang. Inget att bli sur för. Och så till HB då, som frankt sågar de uppgifter jag hämtar från FUP. Vilken fanatiker. Inget biter på HB:s troslära, och HB glömmer tydligen att jag (och ingen annan heller) får missbruka FUP, och det tänker jag på hela tiden. FUP innehåller polisuppgifter, läkaruppgifter, förhör osv, och jag får absolut inte ljuga om vad som står i FUP, och när jag citerar citerar jag ordagrant, på pricken exakt, jag kan inte hitta på och brodera. Det jag förmedlar i tråden är vad texterna och bilderna i FUP förmedlar. Om jag ljuger finns det med all säkerhet ngn lagparagraf som kan användas mot mig - det kan väl kallas spridande av flaska uppgifter el dyl, och ja, jag sitter med FUP:en uppslagen ibland när jag skriver, och bara en inbiten fanatiker slår ifrån sig och fnyser åt uppgifterna bara för att just jag kommer med dom. Helt bananas, som sagt var Och vad var det nu HB skrev, att Voigt och rådet var jäviga, var det så? Och att Rajs inte var det? Jag säger då det, jag hoppas jag läste fel, det måste väl finnas ngn knasgräns även för HB ...
Citera
2013-05-22, 03:22
Medlem
Citat:
Eremona kan "tugga" i sig FUP:ar till frukost, lunch och middag, han tolkar ändå innehållet där som fan läser bibeln.

Jag förmodar att du inte läser FUP själv, och därmed blir ditt påstående meningslöst, dvs du kan inte bedöma min FUP-läsning, men du kan lita på att jag inte ljuger/felciterar FUP:en, för det är inte tillåtet. Och du har påstått exakt samma sak förut, om hur jag läser FUP, och det var lika grundlöst då.
Citera
2013-05-22, 12:26
Bannlyst
Citat:
Nähä ?
Men läkarna ska vi alla minsann fälla tårar över ?

Fick inte dom ersättning av staten för den tid dom satt häktade ?
Rätten ogillade samtliga åtal mot läkarna vid rättegång nummer två så ett antal sköna kulor måste väl ändå ha rullat in i deras fickor eller har jag fel ?
TH måste väl dessutom också fått ut pengar på den livförsäkring som hans ex tydligen ska ha haft, hon som hittades mystiskt död pga påstått självmord ?
Stämmer det ?

TA ansökte inte om ersättning för den långa tiden han hade suttit häktad, men TH har fått ersättning för att han suttit frihetsberövad (sammanlagt flera hundratusen riksdaler, december 1984 inräknad, då han satt i förhör i 4-5 dygn). Ja, utöver det belopp han fått ut sammanlagt från två försäkringar, som frugan hade skaffat sig. Han har dessutom fått efterlevandepension i över trettio år nu (inte jättemycket per månad, men sammanlagt blir det mycket kosing).
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-22 kl. 12:36.
Citera
2013-05-22, 12:30
Bannlyst
Jag syftar på hur du tolkar innehållet i FUP:et, Mona.

Du verkar inte ens ha hela FUP:et. Jag väntar tills man (förhoppningsvis) kan skaffa hela paketet, innan jag fixar det.
Citera
2013-05-22, 12:32
Medlem
Artikel om Arne V Schröder i Verdens Gang 1988: http://imageshack.us/photo/my-images/221/arnevschroder.jpg/
Senast redigerad av echoesofglory 2013-05-22 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in