Citat:
Även om inlägget inte var riktat till mig så undrar jag tre saker:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Du ältar bara det du läst i en enda bok, om och om igen.
Mina frågeställlningar som delvis handlar om diskussionen i sig och om varför man skall skall anse obducenten oantastlig och svälja lindebergs skönmålning av honom, står obesvarad. Varför? Det kan man ju undra.
Likaså har mina mitt påpekanden om att det ju ändå är en del som pekar mot obducenten- inte mött något seriöst bemötande här i tråden. Det bara ältas lindebergska om "det finns inga bevis". Vilket jag inte heller påstått.
Brist på bevis gör dock inte någon mindre suspekt. Det här är nog lindebergs största misstag, när han skönmålar en pervers horköpare i den kriminella undre världen som är gränlös på alla sätt, i sexliv och i arbetsliv.
Lägg alltså märke till att jag fortfarande inte påstår att Obducenten kan dömas pga bevis som finns. (...psst, JusTiCe4The96: och nej, jag bloggar inte om saken, tyvärr..)
Detta är måhända "babbel" i dina ögon, men ändå något som ingen av lindeberggossarna ,som upprepar EN persons vinkel om och om igen, har kunnat besvara riktigt.
Mina frågeställlningar som delvis handlar om diskussionen i sig och om varför man skall skall anse obducenten oantastlig och svälja lindebergs skönmålning av honom, står obesvarad. Varför? Det kan man ju undra.
Likaså har mina mitt påpekanden om att det ju ändå är en del som pekar mot obducenten- inte mött något seriöst bemötande här i tråden. Det bara ältas lindebergska om "det finns inga bevis". Vilket jag inte heller påstått.
Brist på bevis gör dock inte någon mindre suspekt. Det här är nog lindebergs största misstag, när han skönmålar en pervers horköpare i den kriminella undre världen som är gränlös på alla sätt, i sexliv och i arbetsliv.
Lägg alltså märke till att jag fortfarande inte påstår att Obducenten kan dömas pga bevis som finns. (...psst, JusTiCe4The96: och nej, jag bloggar inte om saken, tyvärr..)
Detta är måhända "babbel" i dina ögon, men ändå något som ingen av lindeberggossarna ,som upprepar EN persons vinkel om och om igen, har kunnat besvara riktigt.
1. Menar du på fullt allvar att ingen har svarat på dina frågeställningar och att samtliga här inne tycker att obducenten är oantastlig eftersom Per Lindeberg har sagt det?
2. Jag och många med mig har här inne sagt att obducenten har en udda personlighet. Jag har också sagt att det skulle kunna peka mot honom som skyldig om det fanns annat som talade för att han är gärningsman i det här fallet. Nu när det bara är hans personlighet som talar emot honom så räcker det inte på långa vägar till att ens med gott samvete anklaga honom för mord och styckning av Catrine da Costa. Omvänd bevisbörda kan aldrig vara ok.
I Malinmordet som du brukar hänvisa till anser jag personligen att den misstänkte överbevisades om sin skuld. Rätten hade dock en annan uppfattning och det får jag acceptera. I da Costa-fallet tycker t.o.m. du att det som framkommit inte räcker för en fällande dom. Ser du skillnaden? Jag tycker inte att det är ok att smutskasta folk och anklaga dem för mord enbart på grundval av en överdriven föreställning om någons personlighet.
3. Vad tror du om allmänläkarens inblandning i historien?