Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Att Cathrine kan ha blivit styckad av flera personer är nog inte helt osannolikt för en hypotes som enligt min mening utretts alldeles för dåligt av polisen är att Cathrine enligt en del vittnesmål varit hotad pga knarkskulder. Det kan vara fodringägare som tröttnat på att vänta. Skändingen av kroppen kan ha varit en del i arbetet att dels förvåra att fastställa dödsorsaken och dels sätta skräck i andra skuldsatta och stratuera ett ex på vad som händer om man inte betalar sina skulder.
Ja, det är faktiskt inte helt omöjligt. Dock vet man ju inte hur mycke hon var skyldig. Så är ändå lite tveksam. Som fordringsägare har man ju fortfarande inte fått in sina pengar just från henne. Varför ta livet av någon som är skyldig dig pengar? Dessutom var det ju inte så värst många som tycktes veta om att hon hade skulder, verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Visst är styckningssättet förbryllande. Jag funderar på om det kan ha gjorts under en längre tid och att gärningsmannen kanske drack under tiden. Det skulle förklara varför det gjordes olika i början och på slutet.
Intressant! Den polske slaktaren drack ju faktiskt, och det var då han kunde bli våldsam.
Något som pekar mot polacken är väl det sätt som huvudet avskildes från kroppen. Det ska ju vara närmast identiskt med hans första styckmord i Malmö 1973. Det kan dock inte uteslutas att det är ren och skär slump som gör att det ter sig mycket lika.
Jag är nog dock mer och mer öppen för att det är någon kund som börjat styckat henne. Hon kan ha dött hos honom. Hon behöver ju inte ha blivit mördad. Han fick panik. Hur ska han ta henne ut ur lägenheten/huset utan att någon märker det? Han börjar som sagt stycka henne i benet, men inser att det verkar för jobbigt, och någon annan med vana av styckning får hjälpa till efter ett tag.
Å andra sidan anser jag att det nog ändå måste mycket till innan man börjar stycka en kropp. Kan en "vanlig" torsk få för sig att börja stycka upp en kropp? Jag tycker det närmast är ett sjukligt beteende. Såvida man inte får någon slags panik och lyckas handla utifrån det. Eller att man häver i sig en massa sprit.
Samtidigt anser jag att de bortskurna brösten ändå sänder ut någon sorts sexuell underton. Det fyller ju ingen som helst funktion i transportstyckningssyfte. Såvida inte någon just verkligen samtidigt ville skända kroppen, eller bara blev "nyfiken" under styckningen på hur det skulle vara att avlägsna dom.